تهران-ایسکانیوز/ خبر در علم رسانه یک کالای فاسد شدنی است؛ برای همین روزنامه‌ی دیروز هیچ ارزشی ندارد و تنها به درد سبزی پاک کردن و یا پاک کردن شیشه‌ها می‌خورد! این قضیه در مورد رادیو و تلویزیون هم صدق می‌کند؛ زیرا خبرنگاران در خبر فقط «امروز» را مد نظر دارند. اما تلاش ما در مطالب «پارسال همین امروز» این است که این زاویه نگاه را تغییر دهیم و خبر را با دید «فرایند محور» مورد بررسی قرار دهیم. به همین دلیل هر روز سراغ خبرهای پارسال می‌رویم تا دریابیم چقدر از وعده‌های مسئولین، قول‌های داده شده و خبرهای منتشر شده تا امسال تحقق یافته است. برخی از خبرها در روز انتشار، بسیار دور از ذهن بود اما امروز دست یافتنی است؛ برخی از اخبار پارسال در تاریک خانه‌ی ادارات و اذهان حاک می‌خورد و برخی دیگر در حال طی کردن روند اجرایی هستند. ما در صفحه‌ی گزارش‌های «پارسال همین امروز» تلاش داریم به پرونده‌های پارسال سرک بکشیم تا دریابیم در طول یک سال گذشته دنیا چقدر تغییر کرده است. برای بررسی تحقق خبرهای پارسال با مسئولین و کسانی که خبر به آنها مربوط بوده تماس خواهیم گرفت تا تحقق یافتن وعده‌ها و دستورهای سال گذشته را مورد سئوال قرار دهیم.

وزارت خانه ارتباطات همچنان از برنامه توسعه عقب است

پارسال همین امروز بود که وزیر ارتباطات پیرامون اجرایی شدن برنامه پنجم توسعه گفته بود: طی 31 ماه اول تنها 14 درصد از برنامه پنجم توسعه اجرایی شده و برای دو سال و نیم باقی مانده حدود 86 درصد از کارها باقی مانده است. او همچنین افزوده بود: با دست به دست دادن شما همکاران در بخش‌های مختلف زیر مجموعه وزارت ارتباطات امیدواریم که حتما اهداف این برنامه محقق شود و اگر این اتفاق رخ دهد، ما دو سال و نیم آینده شاهد آن خواهیم بود که اقدامات مهمی برای خدمت رسانی به مردم انجام شده است.

حالا یکسال از این سخنان محمود واعظی وزیر ارتباطات گذشته است، به نظر می رسد تنها 10 درصد از برنامه تعیین شده در یکسال گذشته به پیش رفته است در همین رابطه خسروی معاون وزیر اتباطات و مدیر عامل سرکت ارتباطات زیرساخت گفت : طبق اهداف برنامه پنجم توسعه اقتصادی، باید نزدیک به 18 میلیون پورت adsl در کشور نصب می شد ولی تاکنون تنها پنج میلیون پورت در این خصوص نصب و راه اندازی شده است. وی اضافه کرد: بخش قابل توجه و بیش از نیمی از این پورت ها نیز در دولت تدبیر و امید و با نگاه ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نصب شده است که این امر نشان دهنده تلاش روزافزون این دولت برای توسعه ارتباطات در کشور است. وی در خصوص برنامه پنج توسعه و عقب ماندگی این وزارت خانه از این برنامه گفته بود: با وجود کارهای انجام شده، تا تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه کشور در حوزه ارتباطات adsl راه زیادی داریم و باید در این خصوص کارهای زیادی انجام دهیم.

ه نظر می رسد با همه ی تلاش هایی که از سوی وزارت ارتباطات شده است تا عقب ماندگی از برنامه پنجم توسعه همچنان عقب است. ولی معاونین وزارت ارتباطات از تلاش جدی این وزارت خانه برای رسیدن به این برنامه سخن گفته اند. در تازه ترین و آخرین ترین اظهار نظر معاون توسعه مديريت، هماهنگي و امور پشتيباني: گفته بود: نسبت به تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه در ارتباط با شبکه ملي اطلاعات اهتمام داريم.

 

حال باید دید با با توجه به عقب ماندن این وزارت خانه از برنامه توسعه پنجم، آیا در برنامه ششم توسعه می توان وظایف و اختیارات بیشتری را پیش رو این وزارت خانه گذاشت یا خیر؟

 

 

 
کد خبر: 152093

وب گردی

وب گردی