تهران-ایسکانیوز: نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهادی در موضوع بورسیه‌ها حتما با متخلفان و با اجحافاتی که به خانواده شهدا و ایثارگران در این خصوص می‌شود نیز برخورد کند.

حمیدرضا مشهدی عباسی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، درباره وقایع سال 88 اظهار داشت: ملت بداند که در زمان انتخاب اوباما سازمان سیا تحلیلی را به وی تحویل می‌دهد در رابطه با مسائل مختلف جهان از جمله ایران و این سازمان به اوباما گفت که طراحی‌های دولت تو باید به نحوی باشد که در پایان ریاست‌جمهوریت آمریکا چالشی به نام ایران نداشته باشد و رئیس‌جمهور بعدی نباید با چنین چالشی روبرو باشد.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به علت بروز وقایع سال 88 گفت: ضعف مدیریتی عامل بروز چنین مسئله ای و مشکلات اقتصادی شد.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم کشور ناشی از نادانی برخی سیاستمداران و ریشه در فتنه 88 دارد و بی‌حوصلگی سیاسی و ندانم‌کاری سیاسی پس از فتنه 88 رونق گرفت و تهران مدتی دچار وضعیت نامناسبی می‌شود.

عباسی به اقدام سازمان سیا بعد از وقایع 88 اشاره و تصریح کرد: سیا اعلام کردکه از راه اپوزیسیون هنوز می‌توانیم به ایران ضربه بزنیم. به بیان دیگر یک نادان باعث شد تحلیل سیا تغییر کند و تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی علیه ایران افزایش یابد. بنده با تندروی مخالفم اما با اساتیدی که دانشجویان برای حضور در فتنه تحریک کرده‌اند مخالفم. نباید چنین افرادی وزیر شوند. اقتصاد و سیاست کشور از بحث فتنه ضربه خورده است.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از رافت نظام سوء استفاده می‌کنند و اگر فردی به مجلس معرفی شود برای احراز صلاحیت وزارتخانه‌ای و مجلس به عدم صلاحیت آن فرد رای داد نباید تعجب کرد که چرا این فرد از مجلس رای نیاورده است.

وی خطاب به رییس‌جمهوری گفت: شما که بحق در پی تعامل هستید و تلاش دارید تا گروه‌های سیاسی با یکدیگر وحدت داشته باشند نباید مباحثی مطرح کنید که فاصله‌ها زیاد شود و اختلافات همیشه عامل توسعه‌نیافتگی بوده است.

عباسی ادامه داد: آقای فرجی‌دانا 110 رای مثبت داشت ولی برخی مجلس را کلا زیر و رو کردند. آقایان با موافقان خود درست برخورد کنید تا دشمنان سوء استفاده نکنند.

نماینده مجلس بیان داشت: یکی از ضعف‌های فرهادی ضعف تعامل با مجلس است که امیدوارم ترمیم کند. طی مدتی که در راس سازمان هلال‌احمر حضور داشته، هیچ گزارشی از وی در خصوص عملکرد این سازمان دریافت نکردم و هیچ ظهور و بروزی از شما در این سازمان دیده نمی‌شود.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در موضوع بورسیه‌ها حتما با متخلفان و با اجحافاتی که به خانواده شهدا و ایثارگران در این خصوص می‌شود نیز برخورد کنید. در بحث نظارت بر تحصیلات تکمیلی نیز باید اقداماتی توسط شما انجام شود بخصوص در تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد و پیام نور.

عباسی خاطرنشان کرد: در رشته‌های تحصیلی مساله آمایش سرزمینی تاکنون در وزارت علوم به اجرا در نیامده است چه بسا لازم باشد که برخی از رشته‌های آموزش عالی حذف شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مذاهب انحرافی در دانشگاه‌ها باید به شدت تحت نظارت وزارت علوم قرار داشته باشند تا از ترویج اباحی‌گری و انحراف در دین جلوگیری شود.
کد خبر: 152307

وب گردی

وب گردی