راشاتودی و به نقل از روزنامه بریتانیایی دیلی میل نوشت،نیروهای ویژه بریتانیا "اس آ اس" مشغول انجام ماموریت های مخفی در عراق به منظور شکار ترویست های داعش هستند.به گفته منابع آگاه آن ها تاکنون صدها تن از این تروریست ها را به هلاکت رسانده اند.این نیروها بیشتر در شب ها به شکار می پردازند.با این حال در روز نیز معمولا هشت تن از آن ها را می کشند.

به گزارش ایسکانیوز، راشاتودی در ادامه نوشت:منابعی از داخل وزارت دفاع به این مسئله اشاره کرده بودند که نیروهای" اس آ اس" در عراق حضور دارند ولی برای جمع آوری اطلاعات،با این حال بر طبق گزارش های دیلی میل،آن ها در کنار جمع آوری اطلاعات به کشتن این شبه نظامیان نیز می پردازند.

نیروهای ویژه بریتانیا تاکنون اطلاعات خوبی در رابطه موقعیت اهداف کسب کرده اند.در این مواقع پهپادها اطلاعات را جمع آوری کرده و نیروهای ویژه به سرعت با استفاده از هلیکوپتر های شینوک به منطقه اعزام می شوند تا تروریست ها را بکشند.برخی از مواقع به دلیل صدای زیاد این هلیکوپتر ها،کماندو ها 50 کیلومتر دور از موقعیت پیاده می شوند.

رسانه های بریتانیایی به نتیجه رسیده اند این گونه عملیات در طول 4 هفته گذشته به صورت روزانه انجام شده اند و تاکید بر عنصر غافلگیری داشته اند. این نیروها از وسایل نقلیه سازگار با محیط نیز بهره می برند و بیشتر عملیات های خود را با استفاده از سلاح های تک تیر انجام می دهند.

گزارش دیلی میل  از قول یکی از نیروهای ویژه می نویسد:این عنصر غافلگیری باعث ترس بی حد و حصر داعش از ما شده است.آن ها نمی دانند کی و کجا قرار است که مورد هدف قرار بگیرند و در مقابل آن هیچ کاری هم از دستشان بر نمی آید."

"این مسئله در کنار حملات موشکی کارساز است.آن ها می توانند صدای جنگنده ها را بشنوند و فرار کنند.با این حال صدای ما را نمی شنوند.شلیک به سریع تک تیرانداز ها به اندازه ای آنها را می ترساند که حتی نمی دانند فرار کنند یا بر سر جای خود بمانند.آن ها تنها می نشینند و به اجساد همرزمان خود نگاه می کنند.

یکی دیگر از ماموریت های نیروهای بریتانیایی،قطع خطوط تدارکاتی داعش در غرب عراق است.به گفته کارشناسان نیروهای ویژه بریتانیا در این عملیات نیز بسیار موفق بوده اند.
کد خبر: 152654

وب گردی

وب گردی