ایسکانیوز: آرتور مس، رهبر کاتالونیا خواستار «انتخابات همه‌پرسی» که شامل لیستی از احزاب طرفدار استقلال و اعضای جامعه مدنی است شد.اگر مادرید اصلاحات را اعمال نکند، این انتخابات به عنوان آخرین مبارزه منطقه برای جدایی از اسپانیا است.
به گزارش راشاتودی،  آرتور مس روز سه‌شنبه خطاب به جمعیت سه هزار نفری گفت: «اگر اکثر کاتالان‌ها خواهان ایجاد یک دولت مستقل هستند، ما آنگونه عمل می‌کنیم که آنها می‌خواهند.»
رهبر کاتالونیا اذعان داشت که برگزاری هرگونه انتخاباتی در راستای جدایی از اسپانیا تنها به خود منطقه بستگی دارد و به مادرید مربوط نمی‌شود.
در کنفرانسی با حضور سه هزار شرکت‌کننده، آرتور مس در جمع احزاب سیاسی منطقه‌ای و جنبش‌های اجتماعی از مقامات اسپانیایی انتقاد کرد و گفت: پس از 9 نوامبر، زمان تصمیم‌گیری است، زمان رسیدن به نتیجه است.
مس گفت چنین انتخاباتی بی درنگ در ذهن افراد سیاسی پرسش در مورد حاکمیت را به‌وجود می‌آورد و تعدادی از فعالان اجتماعی را پدید می‌آورد.
وی با بیان این مطلب که در شرایط مهم و حساسی به سر می‌بریم از کاتالان‌ها خواست به استقلال وفا دار بمانند و این حرکت را رها نکنند.
بنا به گزارش‌های رسیده در یک رفراندوم غیر رسمی هشتاد درصد از کاتالن‌ها به استقلال «بله» گفته‌اند. این رای‌گیری نمادین غیر رسمی بود، با وجو آن دولت اسپانیا اعلام کرد که آرتور مس را برای برگزاری این انتخابات نوادیم مجرم می‌داند.
کد خبر: 152718

وب گردی

وب گردی