ایسکانیوز: با توجه به اینکه کشور ما یکی از کشورهای قربانی اسید پاشی است اما هنوز قانونی برای منع خرید و فروش اسید به صورت آزاد و عمومی وجود ندارد . مهدی موسوی نژاد نماینده مجلس ، با بیان اینکه اسید مانند دیگر ابزار ها مورد استفاده قرار می گیرد و طبیعی است که در جامعه به راحتی به فروش برسد، عنوان کرد: اسید هم مانند دیگر ابزار ها و وسیله باید به فروش برسد به عنوان مثال چاقو یک ابزار خطرناک است که می شود با آن فردی را به قتل رساند و همان چاقو در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین نمی شود خرید آن را محدود و منع کرد.
عضو کمیسیون انرژی، با بیان اینکه شاید برای خرید اسید، قانونی وضع شود، عنوان کرد: عامل اسیدپاشی در تهران دستگیر شده است و امید می رود که پیگیری ها در این زمینه به مراتب بیشتر شود. در حال حاضر قانونی برای محدود کردن فروش اسید وجود ندارد شاید در آینده در این باره قانونی وضع و تصویب شود.
او در ادامه افزود: محدود کردن فروش اسید، کار دشواری است چرا که مانند دیگر ابزارها به فروش می رسد، کبریت یک ابزار خطرناک است اما نمی شود فروش آن را محدود کرد، البته ناگفته نماند که اسید هم در هر بقالی به فروش نمی رود و در مکان های خاص و خریداران خاص روبرو است.
او در ادامه با بیان اینکه اگر ماجرای اسید پاشی نیاز به سازمان دهی دارد باید آن را به سرعت سازمان دهی کنند، عنوان کرد: دولت در این باره باید لایحه ای را به مجلس بیاورد، همچنین اگر خلافی وجود دارد باید دلیلی برای آن فراهم کند و اگر نیازه به پیگیری است سریعا دولت آن را پیگیری کند. در حقیقت دولت باید هر چه زودتر با این مسئله برخورد کند و اگر خلا قانونی وجود دارد به سرعت قانونی تصویب شود.
کد خبر: 153113

وب گردی

وب گردی