تهران-ایسکانیوز: عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه بدبینانه به مذاکرات دهم، نوعی دشمنی است افزود: دولت یازدهم هیچ نقشی در آفرینش تحریم ها و مشکلات دیپلماتیک ایران نداشته و هر گامی در این زمینه برداشته قابل تقدیر و تمجید است.

ابوذر ندیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز تاکید کرد: به مذاکرات یک ساله دولت یازدهم هم می توان نگاه بدبینانه داشت و هم نگاه خوش بینانه. در نگاه بدبینانه می گویند دستاورد قابل اعتنایی حاصل نشد. وقت زیادی گرفته شد. هزینه زیادی شد. امید زیادی ایجاد شد، اما نتیجه ای حاصل نشد. اما در نگاه خوشبینانه باید توجه شود که با چه شرایطی این مذاکرات شروع شد. آیا شرایط ما از لحاظ میزان تحریم، شرایط و فضای بیرونی، فضای مثبتی بود و آیا این دولت اساسا در آفرینش آن فضا نقشی داشت؟

وی در ادامه خاطرنشان کرد: واقعیت اینست که این دولت در آفرینش تحریم نقشی نداشت و هر تلاشی که برای کاهش تحریم انجام دهد، در خور تقدیر است. علاوه بر نفس قضیه نتایج کسب شده هم حائز اهمیت بود، زیرا اولا از اجماع جهانی جلوگیری شد و به تعویق افتاد. از سویی بیش از یکسال فرصت داشتیم و 6 دیگر هم فرصت گرفتیم. ضمنا بخشی از خواسته های ما عملی شد.

به گفته این نماینده مجلس، از لحاظ مذاکرات صورت گرفته ، علاوه بر درآمد نفت، ماهانه 700 میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده ایران بازگردانده می شود و این یک فرصت است. لذا می توان به جرات گفت که در پی این مذاکرات فضای داخلی و خارجی مثبت شد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: نگاه بدبینانه به نتیجه مذاکرات دشمنی با اصل زحمات تیم دیپلماتیک است که زحمت خود را انجام داده اند.

ندیمی با اشاره به بازتاب این مذاکرات در کشورهای غربی و آمریکا نیز اظهار داشت: از اظهارات دیپلمات های حاضر در مذاکرات دهم مشخص است که آنها بیش از ما به دنبال رسیدن به نتیجه هستند و اکنون شرایط خود را برای مجاب کردن کنگره برآورد می کنند.
کد خبر: 153257

وب گردی

وب گردی