ایسکا نیوز: رییس جمهوری ترکیه گفت: خارجی‌ها به این دلیل قادر نیستند مشکلات خاورمیانه را حل و فصل کنند چون ما را دوست ندارند و تنها به دنبال پول ما هستند.

به گزارش حریت، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در خطابه‌ای در کمیته دائم همکاری اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفت: فقط خودمان می‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم. بگذارید به صراحت بگویم خارجی‌ها عاشق طلا، نفت، الماس و نیروی کار ارزان جهان اسلام هستند. آنها دوستدار خشونت، درگیری و ناآرامی‌ها در خاورمیانه هستند. باور کنید که آنها ما را دوست ندارند. آنها شبیه به دوست هستند اما می‌خواهند ما بمیریم، فرزندانمان کشته شوند. کشورهای خاورمیانه باید خودشان و بدون کمک گرفتن از غربی‌ها مشکلاتشان را حل کنند.

اردوغان افزود: تنها شرط برای از میان بردن این بحران در جهان اسلام اتحاد، همبستگی و یکپارچگی است. مادام که ما متحد هستیم می‌توانیم هر مشکلی را حل کنیم. کشورهای اسلامی که اخیرا از نظر اقتصادی توسعه یافتند با بزرگترین بحران انسانی و سیاسی در تاریخ خود مواجه‌اند. اما اگر ما با هم باشیم، می‌توانیم تنهایی فلسطین پایان دهیم و از قتل‌عام کودکان در عراق و سوریه جلوگیری کنیم.
کد خبر: 153767

وب گردی

وب گردی