IMG15440339

ایسکانیوز.ایسکاپلاس.بازار: لنز جزء محصولات آرایشی و زیبایی محسوب می شود که امروز در بین بانوان بسیار ژرطرفدار است چرا که لنز موجب می ود تا چشمها را درشت تر و براق تر نشان دهد و از همه مهمتر رنگ آن ها که از تنوع بسیار زیادی برخوردار است. در این باید باید توجهداشت که این لنز های رنگی که بدون تجویز پزشک به فروش می رسد می تواند برای چشم بسیار خطرناک باشد و آسیب های جدی به چشم ها وارد کند. در حقیقت عفونت‌های چشمی و زخم قرنیه از شایع‌ترین عوارض استفاده از لنزهای رنگی است. ما در این گزارش قصد داریم تا شما را با بهترین برندهای لنز آشنا سازیم هرچند که پیشنهاد ما به شما عدم استفاده از لنزهای رنگی است.

چه نکاتی را هنگام استفاده از لنز در نظر بگیریم

زمانی که می خواهید لنز را در چشمهایتان بگذ ارید قبل از هرچیزی آن را به وسیله مایع شسشتوی لنز حتما آغشته کنید و سپس لنز را بر روی انگشت اشاره بگذارید ، پلک پایین را از ریشه مژه از قسمت وسط به سمت پایین بکشانید و پلک بالا را با دست دیگر از ریشه مژه از قسمت وسط به سمت پایین بیاوردید و لنز را در چشم قرار دهید.
یادتان باشد که به هیچ عنوانی با لنز وارد حمام نشوید چرا که آب نیابد با لنز برخورد کند. همچنین ابتدا لنز را بگذارید و بعد آرایش کنید. لازم به ذکر است که هنگام برداشتن لنز ممکن است لنز شما پاره شود بنابراین سعی کنید که ناخنتان به آهن اصابت نکند و قبل از آنکه آرایشتان را می خواهید پاک کنید لنز را از چشمهایتان بردارید.

به یاد داشته باشید که جا لنزی آلوده ممکن است ایجاد عفونت چشمی کند. همچنیناگر لنزتان در بین دوره­های استفاده کاملاً استریزه نشود این روش ریسکی است که تولید عفونت چشمی می­کند. نکته ای در این میان اهمیت دارد آن است که هرگز لنز را در زمانیکه فکر می­کنید دچار آسیب دیدگی چشم یا خراشیدگی هستید در چشمهایتان قرار ندهید.

لنزهای رنگی چه عوارضی را به همراه دارند

بر اساس تحقیقات محققان و پزشکان لنزمی تواند برای چشم بسیار آسیب زا باشد بنابراین اگر می خواهید از لنز استفاده کنید حتما عوارض آن را هم در نظر بگیرید. همچنین از سوی دیگر جعبه های مخصوص نگهداری لنزها در بیشتر موارد به میکروبهایی آلوده هستند که محلولهای معمولیمخصوص ضد عفونی نمی توانند آنها را از بین ببرند. این میکروبها موجب التهاب قرنیه می شوند که در نهایت نابینایی را به دنبال دارد.

در حقیقت استفاده از لنزهای رنگی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود چرا که همانطور که قبل تر خواندید این لنزهای با عوارض های جدی همراه است.

قیمت لنزهای های رنگی و انواع برند ها

لنزهای رنگی به دلیل پرطرفدار بودن آنها از قیمت های بسیار پایینی آغاز می شوند و قیمت آن ها از حدود 14 هزار تومان تا 60 هزار تومان است. در این میان لنز هایی هستند که طبی محسوب می شوند و از این رو قیمت آنها به مراتب بیشتر است و به 300 هزار تومان حتی میرسند البته برند آن ها هم در این میان نقش به سزایی دارد.

 لنز طبی رنگی مارک Neo Cosmo با قیمت 45 هزار تومان و لنز رنگی مارک Adria  با قیمت 18 هزار تومان از معتبرترین برند های لنز به شمار می روند. همچنین برند Adria با قیمت 60 هزار تومان از مرغوب ترین برندهای لنز است.

 
کد خبر: 166284

وب گردی

وب گردی