تهران ـ ایسکانیوز:در دیدار «عقیل الطریحی»، استاندار کربلا با «احمد مسجد جامعی»،عضو شورای شهر تهران در کربلا، آخرین آمارهای مربوط به اربعین امسال اعلام شد.

 این آمارها به دلیل حذف ویزا از فرآیند سفر ایرانی ها به عتبات کربلا و نجف، بسیار متفاوت از سالهای گذشته است به طوری که استاندار کربلا با اشاره به برخی از این آمارها گفت: ما می دانیم که چه مشکلاتی پیش روی ما و زائران کربلا بوده اما برکت امام حسین (ع) همیشه به اندازه ای بوده که پیش روی مهمانان خیلی شرمنده نباشیم.

 

یک میلیون و پانصد هزار ایرانی در کربلا

استاندار کربلا با اعلام این که تا کنون آمار دقیقی از تعداد زائران اربعین امسال به دست نیامده گفت: به طور تقریبی یک  میلیون و پانصد ایرانی به کربلا از راه‌های زمینی و هوایی آمده‌اند.


به گفته او، به جز این تعداد زائر ایرانی آخرین آمارها حکایت از حضور 65 هزار زائر از کشورهای عربی و 13 هزار زائر از کشورهای غیر عربی دارد. در این ایام 5 زائر برزیلی نیز برای ایام اربعین به کربلا آمده بودند.


عقیل الطریحی همچنین گفت:«امسال زیارت سیدالشهدا وضعیت خاصی داشت چرا که کربلا به نوعی نماینده تجمع شیعیان جهان در دنیا بود. از سوی دیگر برگزاری مراسم اربعین امسال هم در دنیا بازتاب ویژه ای داشت چرا که متقارن بود با پیروزی های ارتش و مردم در برابر نیروهای تروریست داعشی و بنابراین میزان بالای زائران را باید از این جنبه‌ها نیز مورد توجه قرار داد.»


او ادامه داد:«کربلا شهری است که در طول تاریخ تحت ظلم و ستم قرار داشته و حتی در رژیم صدام نیز رو به ویرانی بود اما ما در حال ساماندهی هستیم تا با کمک شیعیان جهان، مردم کشورهای همسایه و به ویژه مردم ایران، وضعیت بهتری را در این شهر حاکم کنیم.»


3 هزار و چهارصد رفتگر ایرانی در کربلا

مسئولان شهرداری تهران پیش از رسیدن ایام اربعین اعلام کرده بودند که 5 میلیارد تومان اعتبار برای ارایه خدمات شهری به کربلا اختصاص داده می‌شود. این در حالی است که استاندار کربلا در دیدار با عضو شورای شهر این خبر را تکذیب کرده و با تعجب گفت: اولین بار است که چنین چیزی را می‌شنوم.


این در حالی است که استاندار کربلا با تشکر از شهرداری تهران به حضور بیش از 3 هزار نفری نیروهای خدماتی شهرداری تهران در کربلا اشاره کرد و گفت: «امسال برای اولین بار شهرداری تهران با اعزام 3 هزار نیروی خدماتی به کمک ما شتافت و اگر چه چنین تجربه ای به عنوان تجربه اول قابل تقدیر است اما هنوز احساس می کنیم در این حوزه به هماهنگی و نظم بیشتری نیازمندیم.»


او در مورد انباشت زباله‌ها در شهر کربلا گفت:« بر اساس آخرین آمارها تا 10 روز قبل از اربعین، 21 هزار تن زباله در این شهر تولید شده و طبیعی است که در نگاه اول خیابان هایش پر از زباله باشد.»


704 زن زائردر کربلا زایمان کردند

عقیل الطریحی به آمارهای دیگری در خصوص زائران اربعین امسال اشاره کرد که همگی حاکی از خیل مسافران کربلا بودند. به عنوان مثال او از زایمان 704 زن زائر در بیمارستان های این شهر خبر داد.


او همچنین از 157 مورد وفات در این ایام گفت که به دلیل حوادثی چون سقوط از ارتفاع، عارضه قلبی و عروقی، تصادف و ... اتفاق افتاده است. به گفته او گروه درمانی بیمارستان های این شهر در روزهای اربعین بیش از 4 میلیون مراجعه بیماران به بیمارستان ها را ثبت کردند که از این تعداد 187 هزار بیمار تحت عمل های مختلف قرار گرفتند.
کد خبر: 167103

وب گردی

وب گردی