ایسکانیوز: در پی حمله خونبار روز گذشته در پیشاور رهبران جهان نسبت به این حادثه که مرگبارترین حمله طالبان در پاکستان است ابراز انزجار کرده اند؛ حتی طالبان افغانستان از این حمله فاصله گرفته است.

گروه افراطی طالبان روز سه‌شنبه به مدرسه‌ای در شهر پیشاور، واقع در شمال غرب پاکستان، حمله کرد که در اثر آن دست کم 141 تن، که بیشتر آنها دانش آموز بودند، جان خود را از دست دادند و بیش ار 200 تن مجروح شدند.

"اشرف غنی احمد زی" رییس جمهور افغانستان حملۀ مسلحانه به این مدرسه را به شدت محکوم کرد.
رئیس جمهور افغانستان با انتشار بیانیه ای حمله به دانش آموزان در یک مدرسه پاکستان را خارج از دایرۀ انسانیت خواند.
به گزارش خامه پرس، در بیانیه ریاست جمهوری از قول رییس جمهور آمده‌است: کشتن کودکان معصوم و بی‌گناه به گونۀ کامل یک عمل غیر انسانی، غیر اسلامی و وحشیانه‌است.

حمله خونین پاکستان از زمان بمب‌گذاری انتحاری سال 2007 در شهر کراچی پاکستان با 150 کشته بی‌سابقه بود.
سخنگوی طالبان در گفتگو با خبرگزاری رویترز مسئولیت حمله روز گذشته را به عهده گرفت؛ عمر خراسانی در ادامه گفت حمله امروز، «انتقام» حملات ارتش به وزیرستان شمالی است. ارتش پاکستان در آن منطقه طی عملیاتی که از ماه ژوئن آغاز کرده، بارها به مواضع طالبان حمله کرده است.
در همین حال "نواز شریف" نخست وزیر پاکستان که خود را به پیشاور رسانده بود، ضمن محکوم کردن این حمله، آن را یک «فاجعه ملی» خواند و سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.


این حمله چنان غیر انسانی و خون بار بود که حتی طالبان افغانستان با صدور بیانیه‌ کوتاهی تراژدی پیشاور پاکستان را محکوم کرد.
طالبان افغانستان با صدور بیانیه‌ای منصوب به ذبیح‌الله مجاهد، بدون نام بردن از طالبان پاکستان اعلام کرد: ما شدیدا به خاطر تراژدی به وقوع پیوسته و غم و اندوه خانواده قربانیان ناراحت هستیم.

رئیس جمهوری آمریکا نیز، ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان این حادثه، به شدت این اقدام طالبان را محکوم کرد و گفت تروریست‌ها با هدف قرار دادن دانش‌آموزان و آموزگاران در این حمله شنیع، بار دیگر شرارات خود را به معرض نمایش گذاشتند.
"باراک اوباما" در ادامه بیانیه‌ای که به همین منظور منتشر کرد، گفت ایالات متحده در کنار مردم پاکستان ایستاده است و بار دیگر تعهد کشورش به حمایت از دولت پاکستان در نبرد با تروریسم و افراط‌گرایی، و پیشبرد صلح و ثبات در منطقه را تکرار کرد.

"جان کری" وزیر خارجه آمریکا نیز در گفتگو با خبرنگاران در لندن خبر کشته شدن ده‌ها دانش‌آموز بی‌گناه را «ویران‌کننده» خواند و گفت این واقعه یک ضایعه جهانی است که تمام انسان‌های باوجدان را به خشم می‌آورد و عاملان آن باید به دست عدالت سپرده شوند.

 

 

 

 
کد خبر: 168098

وب گردی

وب گردی