هکرهایی که گفته می‌شود به دولت کره شمالی وابسته هستند، تهدید کرده‌اند که در صورت اکران فیلم «مصاحبه» حمله‌هایی به وسعت اقدامات تروریستی ۱۱ سپتامبر را عملی می‌کنند.




به‌ گزارش خبرنگار فرهنگی آنا به نقل از ورایتی، هکرهایی که به رایانه‌های شرکت سونی حمله کرده و اطلاعاتش را به‌سرقت برده و منتشر کرده‌اند، ادعا کرده‌اند که حمله‌هایی مشابه حمله 11 سپتامبر 2001 گروه القاعده به برج‌های دوقلوی سازمان تجارت جهانی در نیویورک را به اجرا خواهند گذاشت. آنها گفته‌اند که این حمله به سینماهایی صورت خواهد گرفت که کمدی سث روگن و جیمز فرانکو با عنوان «مصاحبه» را که داستانش به کره شمالی و اقدام دو مجری تلویزیون برای ترور رهبر آن کشور می‌گذرد، اکران کنند.

این فیلم قرار بوده از روز کریسمس (25 دسامبر/4 دی) به روی پرده برود و پیش از این هکرها در پیام‌هایی از فایل‌های حاوی «هدیه کریسمس» خبر داده بودند. تاکنون محتویات فایل‌هایی که این هکرها برای سونی بر جا گذاشته بودند، معلوم نبود اما روز سه‌شنبه مایکل لینتن، مدیر عامل سونی پیکچرز انترتینمنت محتوای آنها را برملا کرد.

در این پیام‌ها آمده است: «دنیا آکنده از وحشت خواهد شد. 11 سپتامبر 2001 را به‌یاد آورید. ما توصیه می‌کنیم که خود را در آن زمان (کریسمس) از آن مکان‌ها دور نگه دارید. اگر خانه‌تان در آن حوالی است، بهتر است خانه را ترک کنید. هرچه در روزهای پیشِ رو اتفاق بیفتد، برخاسته از حرص‌و‌‌طمع سونی پیکچرز انترتینمنت است.»

پیام‌های قبلی هکرها در بردارنده نکاتی مانند بودجه فیلم‌های سونی، دستمزد مدیران سطح بالا و سوابق بهداشتی کارکنان و کدهای امنیتی آنها بود.

متن کامل پیام هکرها به‌شرح ذیل است:
«اخطار
ما به‌وضوح به‌شما نشان خواهیم داد در همان زمان و مکان‌هایی که «مصاحبه» به نمایش درآید و از جمله در افتتاحیه آن، که چه سرنوشت تلخ محتومی در انتظار آنهایی است که می‌خواهند با ترور تفریح کنند.
دنیا آکنده از وحشت خواهد شد.
11 سپتامبر 2001 را به‌یاد آورید.
ما توصیه می‌کنیم که خود را در آن زمان از آن مکان‌ها دور نگه دارید.
(اگر خانه‌تان در آن حوالی است، بهتر است خانه را ترک کنید.)
هرچه در روزهای پیشِ رو اتفاق بیفتد، برخاسته از حرص‌و‌‌طمع سونی پیکچرز انترتینمنت است.
تمام دنیا سونی را تقبیح هخواهد کرد.
بیشتر از اینها در راه است...»
گمان می‌رود که کره شمالی در تلافی به تصویر کشیده شدن ترور کیم جونگ اون، رهبر موروثی کره شمالی در فیلم «مصاحبه» این حملات را سازماندهی کرده باشد. آن کشور هر گونه دخالت مستقیم در این اقدامات را تکذیب کرده است.

در پیام هکرها، مردم عادی که می‌خواهند به تماشای فیلم «مصاحبه» بروند نیز تهدید شده‌اند. به گزارش نیویورک پُست افتتاحیه این فیلم در نیویورک که قرار بود پنجشنبه در سان‌شاین سینما برگزار شود لغو شده است. زنجیره سینمایی کارمایک  (Carmike) که مقر آن در جورجیا است و سالن‌های مالتی‌پلکس متعدد در سراسر آمریکا دارد، از اکران فیلم «مصاحبه» انصراف داده است. کارمایک دارنده 278 ساختمان سینما و 2917 سالن در 41 ایالت آمریکا است.

هفته گذشته فیلم «مصاحبه» یک اکران ویژه در لس‌آنجلس داشت که هیچ اتفاقی در آن نیفتاد و منتقدان هالیوودی توانستند با تماشای فیلم در آن اکران ویژه نقدهای خود را بنویسند.
هکرها در تاریخ 24 نوامبر با از کار انداختن شبکه رایانه‌ای شرکت سونی اطلاعاتی را به سرقت بردند که خسارات مادی و معنوی سنگینی برای آن شرکت به‌بار آورد. این گروه هکری که نام «نگهبانان صلح»  Guardians of Peace یا GOP# بر خود گذاشته بودند، تصویری را روی نمایشگر رایانه‌های کارکنان سونی پیکچرز انترتینمنت به نمایش گذاشتند حاوی این پیام که اگر خواسته‌های GOP# برآورده نشود، اطلاعات حساسی را که از سرورهای شرکت سونی دزدیده‌اند، افشا خواهند کرد. آنها در مراحل بعد پنج فیلم با پخش این شرکت را پیش از اکران یا همزمان با اکران در اختیار سایت‌های دانلود غیرقانونی قرار دادند و اطلاعاتی را افشا کردند و از جمله، نامه‌هایی داخلی را افشا کردند که به اختلاف میان اهالی هالیوود دامن زد.

اقدام این گروه که تاکنون هویت آنها کشف نشده است، سنگین‌ترین حمله هکری تاریخ در خاک آمریکا محسوب می‌شود.

کد خبر: 168326

وب گردی

وب گردی