ایسکانیوز: با توجه به رویداد معرفی رسمی معرفی ویندوز 10، می‌توان ماه ژانویه را ماه نسبتا پرکاری برای تیم مایکروسافت پیش‌بینی کرد. فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس مایکروسافت نیز با تائید حضور خود در کنفرانس مذکور، توجه گیمرها را بیش از پیش معطوف ماه ژانویه و معرفی ویندوز 10 کرده است.

چند روز پیش تصاویر جدیدی از محیط ویندوز 10 به بیرون درز کرد و مشخص شد که اپلیکیشن توسعه یافته‌ی ایکس باکس و خصوصا ایکس باکس وان، از جمله برنامه‌هایی خواهد بود که توسط اسپنسر معرفی خواهند شد. حال گفته می‌شود که مایکروسافت در حال کار بر روی پروژه‌ای موسوم به «آرکنیا» است. آرکنیا نام سیاره‌ای در سری بازی‌های محبوب مایکروسافت، هیلو، است و بسیاری از گیمرها پیش‌بینی می‌کردند که هیلو: کلکسیون مسترچیف بر روی رایانه‌های شخصی تحت ویندوز 10 پورت شود.

منابع نزدیک به مایکروسافت، خبر پورت کلکسیون مسترچیف بر روی رایانه‌های شخصی را رد کرده‌اند و ادعا می‌کنند که آرکنیا یک پروژه‌ی استریم و بارگذاری آنلاین بازی خواهد بود. گفته می‌شود که این سرویس به کاربران ایکس باکس وان و سرویس اسمارت‌گلس این اجازه را خواهد داد تا بازی خود را از طریق ارتباط بی‌سیم بر روی تبلت و اسمارت‌فون‌های مبتنی بر ویندوز 10 استریم کنند.

image009


امیدواریم که سرویس آرکنیا، به‌مانند پروژه‌ی «ایلومی روم» مایکروسافت در مراحل اولیه توسعه متوقف نشود.
کد خبر: 168550

وب گردی

وب گردی