ایسکانیوز؛پلاس+/ ماجرای به هم خوردن سخنرانی سیاسیون  موضوع تازه ای نیست. شبستان امام خمینی در قم از ناطق نوری تا علی لاریجانی را میزبانی کرده است؛ میزبانی هایی که کم حاشیه هم نبودند  سید حسن خمینی هم این موضوع را تجربه کرده است او در مراسم ارتحال امام با شعارهای ساختار شکنانه مواجه شد و عده ای سعی کردند سخنرانی اش را به هم بزنند  حالا اما کار فراتر از به هم زدن سخنرانی های سیاسیون رفته است؛ زمانیکه رهبری  به طور دایم بر ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها تاکید میکند تهران، اصفهان ، یزد و حالا هم دانشگاه آزاد اراک یا با لغو سخنرانی مواجه میشوند یا  اگر سخنران به دانشگاه بیایید نمیتواند سخنرانی کند.

حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی هر چند تاکید میکند دانشگاه باشگاه سیاسی نیست اما بر وجود کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه ها اصرار می ورزد با این حال به نظر میرسد دست هایی پشت پرده وجود دارد که مانع از این امر است . همین چند روز پیش بود که شریعتی در صفحه شخصی فیس بوک خود خبر داد سخنرانی او در دانشگاه آزاد اراک لغو شده در حالیکه او از دلیل لغو سخنرانی بی اطلاع است چند روز قبل هم سخنرانی علی مطهری در پردیس ابوریحان دانشگاه تهران لغو شد.  حسام بیات ، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اراک درباره لغواین سخنرانی به ایسکانیوز گفت : قراربود برنامه سخنرانی آقای دکتر احسان شریعتی در تاریخ 16آذر ماه در دانشگاه برگزار شود و تاییدیه آن هم از هیئت نظارت گرفته بودیم اما دکترشریعتی ایران نبودند بنابراین تاریخ را به ده روز بعد یعنی 26 آذر ماه موکول کردیم .

او افزود : 22 آذرماه مصوبه ای به دست ما رسید مبنی بر این که تمام مراسم های  مربوط به روز دانشجو باید تا 20 آذر ماه انجام می شدو بعد از این تاریخ تمام مجوز ها لغو  میشود بنابراین  اگر خواهان برگزاری مراسم و سخنرانی هستید باید دوباره درخواست بدهید .
بیات افزود :این موضوع علی رغم هماهنگی های قبلی ما بود چرا که من حتی از آقای سلحشورنیا ، رییس دفتر نهاد رهبر دانشگاه آزاد اراک هم موافق برنامه بودند  هم چنین معاونت فرهنگی دانشگاه و اقای جودکی نماینده ریاست عالی نیز  موافق بودند وتنها فردی که با برگزاری این مراسم موافقت نکرد آقای دکتر نظام آبادی بودند .

او ادامه داد : استنباط ما این است که دوست ندارند در داخل دانشگاه اراک مراسم بزرگ در حد کشوری برگزار شوند .  این اواخر هم مصوبه ای به دست ما رسید که در آن قید شده  از دعوت سخنرانانی که دارای مواضع افراط و تفریط هستند خودداری شود .

این فعال دانشجویی ادامه داد : همه اینها در حالیست که  دکتر میرزاده 16 آذر طی بخشنامه ای اعلام کردند که باید نها یک هفته قبل از برگزاری سخنرانی یا تریبون آزاد درخواست ارسال شود واگر پاسخی ندادند یعنی مشکلی نیست و میتوانند برگزار کنند .

او اشاره کرد: که ما یک درخواست هم برای هیئت نظارت فرستاده بودیم که سه روز بعد از زمان درخواستی برنامه  ، موافقت خود را اعلام کردند که این امر عملا برنامه ما را لغو کرد .
او افزود : مصوبه برنامه دکتر ستاری فرد 28 ام به دست انجمن رسید که برنامه قرار بود 25 ام برگزار شود  در بالای مصوبه اول به تاریخ اشاره شده است .مصوبه دوم هم بر خلاف بخشنامه دکتر میرزاد در تاریخ 16 آذر است  به این صورت که طبق   بند 3/2  قید شده باید ظرف مدت 7 روز باشد ولی اینجا دو هفته قید شده است در حالیکه این مصوبه در تاریخ 19 آذر و 3 روز بعد از بخشنامه به تصویب هیئت نظارت رسیده است.

همچنین با استناد به بند دوم مصوبه دوم هیئت نظارت دانشگاه آزاد اسلامی اراک و تفسیر به رای از آن بند مشکلات زیادی را چه برای ما و چه برای بسیج دانشجویی و دیگر کانون ها به وجود خواهد اورد.

 

 

unnamed (2) unnamed (3)

 
کد خبر: 168853

وب گردی

وب گردی