ایسکانیوز-تهران: وزیر نفت در حکمی یکی از برجسته ترین دیپلمات های کشور را به سمت معاونت بین الملل وزارت نفت منصوب کرد.

امیرحسین زمانی نیا سالها در سمت های معاون پژوهش های روابط بین الملل مرکز تحقیقات استراتژیک، مدیرکلی سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در مالزی فعالیت کرده اما مهم ترین و قابل توجه ترین مسوولیت وی فعالیت به عنوان عضو تیم مذاکره کننده هسته ای به شمار می رود.

علی ماجدی معاون سابق امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت نیز که در شهریور ماه به عنوان سفیر ایران در آلمان مشغول فعالیت شد، نیز دیپلماتی کارکشته بود.

پس از رفتن ماجدی در شهریور ماه، جایگاه معاونت امور بین الملل وزارت نفت خالی بوده و تاخیری چندین ماهه در معرفی معاون جدید امور بین الملل این وزارتخانه وجود داشت.

سقوط نگران کننده قیمت نفت در ماه های اخیر و برگزاری ناموفق اجلاس اخیر اوپک، اقتضا می کرد که هرچه زودتر، فردی حرفه ای و باسابقه در مسند امور بین الملل وزارت نفت قرار گرفته و به رایزنی در عرصه منطقه ای و بین المللی بپردازد که متاسفانه جای آن در طی این مدت خالی بود.

در حال حاضر فعالیت صنعت نفت ایران به شدت از موضوعات سیاسی و بین المللی متاثر شده به طوری که صادرات و فروش نفت خام و سرمایه گذاری در صنعت نفت و مذاکره برای صادرات گاز در انتظار نتیجه مذاکرات بین المللی به سر می برد.

امید است که با انتصاب این دیپلمات حرفه ای در مسند امور بین الملل وزارت نفت، کم کاری های اخیر این وزارتخانه برای مدیریت بازار جهانی نفت جبران شود.

 
کد خبر: 169154

وب گردی

وب گردی