تهران- ایسکانیوز: اعضاء هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین‌پیشوا در دیدارهای جداگانه با امام جمعه شهرستان های ورامین و پیشوا و ام الشهدا جنیدی دیدار و گفتگو کردند.


حسینعلی شیبانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین‌پیشوا ضمن گرامیداشت یاد وخاطره ی شهید والامقام محمد مفتح گفت: حوزه و دانشگاه هر دو نقشی بی بدیل در پویایی و پیشرفت علمی و اخلاقی جامعه دارند و آینده سازان و مدیران ارشد نظام نیز از دل حوزه و دانشگاه بیرون می آید .


رئیس واحد ورامین‌پیشوا با ارائه ی گزارشی از عملکرد بزرگترین مجموعه آموزشی جنوب شرق استان تهران گفت: این واحد دانشگاهی با قدمتی 30ساله و کادر مجرب آموزشی و اداری در بخشهای مختلف  توانسته است برای شهرستان افتخار آفرینی کند که از جمله آنها کسب رتبه دوم کشوری در زمینه نانو، ارائه 246 مقاله ی بین المللی، 65 طرح پژوهشی با رویکرد رفع موانع و مشکلات منطقه ای ، راه اندازی کلینیک گیاه‌پزشکی و مرکز مطالعات وتحقیقات کشاورزی است .


شیبانی ضمن تأکید بر لزوم گسترش رشته های تحصیلات تکمیلی، خاطرنشان کرد: طی چند ماه گذشته با پیگیری های صورت گرفته 44رشته جدید که 30 رشته ی آن در مقاطع  دکترا و ارشد است، تصویب گردید و23 رشته ی دیگر نیز در شورای گسترش رشته وزارت علوم مورد تصویب قرار گرفته است .


رئیس واحد ورامین – پیشوا ادامه داد : در کنار اهتمام جدی به کیفی سازی مسائل آموزشی و پژوهشی ، مسائل اخلاقی ، فرهنگی و تربیتی برای ما بسیار مهم که می توان گفت نیمی از فعالیت های این مجموعه ی دانشگاهی امور فرهنگی است و برگزاری همایش های متنوع در این حوزه مثل نماز، بصیرت افزایی و فعالیت مراکز مشاوره دینی ومذهبی در تمامی دانشکده ها،حضور پرشور وحداکثری دانشجویان در مسابقات قرآن وعترت از جمله ی  این موارد است .


علم و عمل توأمان ، مایه ی سعادتمندی است


آیت الله سید مرتضی محمودی ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا و پیشرفت های اتفاق افتاده، افزود: دو چیز منشأ عظمت و پیشرفت جامعه ی بشری و موجب سعادتمندی می شود که یکی علم و دیگری عمل است .


امام جمعه ورامین تأکید کرد: تنها  علم و عمل توأمان است که می تواند مؤثر واقع شود و علم منهای عمل نه تنها باعث سعادت نخواهد شد بلکه می تواند عامل تنزل و سقوط هم بشود و می بایست مسائل اعتقادی و اخلاقی به موازات مسائل علمی و آموزشی مورد توجه جدی قرار گیرد .


نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین بر لزوم اتحاد، همدلی و وحدت تأکید کرده و افزود : وحدت ، حرف اول وآخر را می زند و آن چه موجب پیروزی ما بر دشمنان ، قبل از انقلاب گردید اتحاد و همبستگی واقعی مردم بود و باید تلاش کرد تا این شجره طیبه به ثمر برسد و مردم از برکت آن بهره مند شوند .


اساس کار فرهنگی ، تربیت انسان و تحول درونی است


امام جمعه شهرستان پیشوا با گرامیداشت یاد شهید  بزرگوار محمد مفتح و لزوم تعامل گسترده حوزه های علمیه با دانشگاه ها گفت: ما به دنبال تعامل حداکثری این دو نهاد با هم هستیم تا از تجربیات متقابل یکدیگر بهره مند شوند و الحمدلله پیشرفت ها و موفقیتهای علمی این واحد دانشگاهی در زمینه های نانو، تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و گسترش رشته های تحصیلات تکمیلی جای افتخار ومباهات دارد .


حجت الاسلام والمسلمین رحمتی نیا ادامه داد: دانشگاه باید یک محیط سیاسی وعبادی باشد چراکه دیانت ما عین سیاست ما وسیاست مانیز همچون دیانت ماست و امروز دشمن به خوبی فهمیده است که بهترین نقطه برای تسلط بر جوانان ما مراکز علمی ودانشگاهی است واین مطلب هوشیاری ما را بیش از قبل می طلبد و می بایست اساس کار فرهنگی خود را تربیت انسان و تحول درونی در وی قرار دهیم.


2


لزوم پرداختن به تزکیه نفس و پاک شدن از رذایل اخلاقی


مادر چهار شهید والامقام دوران دفاع مقدس و مدیر حوزه علمیه فاطمیه (س) شهرستان پیشوا در دیدار با اعضاء هیأت رئیسه این واحد دانشگاهی بر لزوم تزکیه نفس و پاک شدن از رذایل اخلاقی تأکید کرد و خاطر نشان کرد: باید ببینیم چه چیزی به نفع مملکت اسلامی است، تک تک ما در این نظام وظیفه داریم و اگر در محضر خداوند متعال ارزش پیدا نکنیم در دنیا نیز توفیقی کسب نخواهیم کرد .


حاجیه خانم جنیدی افزود: ما انقلاب کردیم آیا به معنای واقعی در خودمان نیز انقلاب به وجود آوردیم و در راه خود سازی گام برداشتیم چراکه هویت، شخصیت و انسانیت مسائل اصلی است که باید به آن توجه کرد.


کد خبر: 169765

وب گردی

وب گردی