تهران-ایسکانیوز: لایحه بودجه 1394 در جلسه علنی روز شانزدهم آذرماه جاری مجلس، توسط حجت‌السلام و المسلمین حسن روحانی به قوه مقننه ارائه شد.
لایحه ۸۳۷ هزار میلیارد تومانی بودجه 94 دومین لایحه ایست که پس از انقلاب اسلامی در موعد مقرر قانونی تقدیم مجلس می شود. اولین لایحه نیز توسط همین دولت طبق مهلت تعیین شده قانون به مجلس ارائه شد.
طی روزهای پس از ارائه لایحه به مجلس، جزوه بودجه تکثیر و در میان نمایندگان مجلس توزیع شد تا نمایندگان ضمن مطالعه آن، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند.
در همین راستا بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس نهم شورای اسلامی در گفتگو با ایسکانیوز از آغاز بررسی بودجه در کمیسیون های تخصصی مجلس خبر داد و گفت: بررسی لایحه بودجه 94 از روز ششم دی ماه در کمیسیون های تخصصی مجلس آغاز می شود و پس از آن نظرات و پیشنهادات نمایندگان جمع بندی می شود.

پس از بررسی لایحه بودجه، اعضای کمیسیون تلفیق هفته آینده در جلسات روزهای یک شنبه و سه شنبه  در کمیسیون های تخصصی مجلس انتخاب می شوند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مجلس هفته پیش و این هفته تعطیل بود و نمایندگان برای سرکشی به حوزه های انتخابیه خود سفر کرده بودند. لذا بعید است که فرصت کافی برای مطالعه بودجه را داشته باشند. از این رو قرار است با آغاز جلسات مجلس، کمیسیون های تخصصی نیز کار خود را با بررسی لایحه بودجه 94 آغاز کنند.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس نهم اظهار داشت: لایحه بودجه 94 منطقی و معقول بسته شده است و به نظر می رسد با تغییر جدی در مجلس مواجه نشود. زیرا کلیات آن موافق نظر مجلس است.
نعمتی همچنین تاکید کرد: در این لایحه شاهد کاهش وابستگی به نفت هستیم و در مقابل تامین منابع از محل مالیات و تولید دیده شده است. در این راستا نیز مجلس پیش از این موافقت خود را با افزایش درآمدهای مالیاتی اعلام کرده بود.

 
کد خبر: 170251

وب گردی

وب گردی