تهران- ایسکانیوز: مراسم معارفه سرپرست بنیاد سینمایی فارابی با حضور دکتر حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در سالن همایش بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز،در این مراسم که امروز 29 آذر ماه با حضور مهدی مسعودشاهی، محمد احسانی، آرش امینی، امیر اسفندیاری، نصرت‌الله مرادی، دکتر ابطحی، فرهاد توحیدی، عزت‌الله علیزاده و گروهی از مدیران برگزار شد، حجت‌الله ایوبی ریاست سازمان سینمایی ضمن اشاره به اینکه؛ عملکرد بنیاد سینمایی طی سال گذشته مثبت بوده و این عملکرد موجب آرامش هرچه بیشتر سینمای کشور شده و طیف‌‏های مختلف هنرمندان توانستند در این مدت از حمایتهای فارابی بهره مند شوند، ادامه داد: بنیاد سینمایی فارابی یک برند است و برای اینکه به اعتبارات قبلی آن افزوده شود باید تغییراتی صورت گرفته و به روز رسانی و احیاء شود.


1419075301170_moarefe-heydari-khalili-2


ایوبی افزود: تغییرات گسترده‌تری در چتر حمایتی بنیاد سینمایی فارابی از سینمای کشور صورت خواهد گرفت و تغییر ماموریت‌ها به معنای انحلال و از میان برداشتن یک مجموعه نبوده و قرار نیست برند فارابی از بین برود.


وی ادامه داد: برای اینکه بنیاد سینمایی فارابی قلب تپنده سینمای ایران باشد، مسئولیت‌های جدیدی برای آن تعریف شده که بخشی از آن واگذاری سینمای خانگی به این بنیاد است.


رئیس سازمان سینمایی در ادامه به تغییرات جدید در صدا و سیما اشاره نموده و گفت: امیدواریم تحولات اخیر در صدا و سیما به سینمای کشور کمک کند.


ایوبی درباره آینده کارکنان بنیاد نیز گفت: ایجاد انگیزه‏ و رسیدگی به امور کارکنان بنیاد بخشی از وظایف مدیریت جدید است چرا که انجام کار فرهنگی بدون انگیزه نشدنی است.


وی در ادامه گفت: دیجیتال و به روز شدن سالنهای سینما و تشکیل گروه هنر و تجربه و تفکیک آن از سینمای حرفه‌ای _ با توجه رضایت مخاطبین خاص آن_ از اقدامات خوب مدیریت سینمایی کشور بوده است.


رئیس سازمان سینمایی ضمن اشاره به اینکه طرح سینما کارت فعال شده و دائما به روز می‌شود، درباره تغییرات جشنواره‌ها نیز افزود: هدف از تغییرات در جشنواره زیر سوال بردن نوع برگزاری آن در سالهای پیشین نبوده بلکه به روز رسانی نوع برگزاری آن بوده است.


بنا بر این گزارش،حیدری خلیلی سرپرست بنیاد سینمایی فارابی نیز در این آیین ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری و تقدیر از رئیس سازمان سینمایی مبنی بر انتخاب وی به عنوان سرپرست بنیاد و تشکر از خدمات ارزشمند مهندس جعفری جلوه گفت: یکی از دغدغه‌های سازمان سینمایی تعریف نسبت سازمان سینمایی با مؤسسات وابسته است که شامل بنیاد سینمایی فارابی نیز می‌شد.


او در پایان با اشاره به اینکه بنیاد سینمایی فارابی پشتیبان سینمای ایران است گفت: تقسیم وظایف در درون پیکره سینمای کشور اتفاقی است که هیچ خسارتی به سینمای کشور وارد نمی‌کند و موجب کارآمدی و پویایی موسسات حامی سینمای ایران می شود.


حیدری خلیلی در ادامه گفت: نقش موثر بنیاد سینمایی فارابی در پشتیبانی از سینمای ایران استمرار خواهد داشت و این حرکت موجب ارتقای جایگاه و اعتبار بنیاد فارابی خواهد شد.


وی یکی از عوامل اصلی در قبول مسئولیت را وجود همکاران خوب در بنیاد دانست.

کد خبر: 170515

وب گردی

وب گردی