تهران-ایسکانیوز: طه هاشمی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درباره اهمیت بحث وحدت حوزه و دانشگاه در کشور گفت: بحث وحدت حوزه و دانشگاه بر اساس یک نیاز جدی برای طراحی و برای یک عقبه و نظریه پردازی برای نظام مطرح بوده است.


طه هاشمی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: وقتی امام(ره) جمهوری اسلامی را با رای مردم پایه گذاری کرد، نمی شد تئوری پردازی فکری نظام صرفا به دانشگاه و یا حوزه سپرده شود، به دلیل این که هرکدام ماموریت جداگانه ای را در نظام دارند و نیاز ها را بر اساس اقدامات و توانمندی های خود بر آورده خواهند کرد.


هاشمی در ادامه با اشاره به بحث های مطرح شده درباره تقابل این دو حوزه فکری افزود: از مدت ها قبل در حوزه تفکر بحث تقابل علم و دین مطرح بوده است و همیشه مورد توجه قرار گرفته است و چگونگی ماموریت آن ها در جوامع مورد بحث قرار گرفته است.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: اما ما که معتقد به ادیان الهی و مبانی اسلام هستیم، به این نکته معتقدیم که اگر این دو حوزه در کنار هم قرار گیرند باعث تکامل جوامع و انسان ها خواهند شد.


او افزود: این نکته در جایی مهم اطلاق می شود که در هر مقطعی که این دو از هم دور شده اند و یا در تقابل با هم قرار گرفته اند بشر به سقوط نزدیک تر شده است.


هاشمی در ادامه با در نظر گرفتن این مباحث در مبانی جمهوری اسلامی، یاد آور شد: در جمهوری اسلامی ایران، جمهوریت مظهر عقلانیت و واژه «اسلامی» نماد دین است و امام(ره) توانست با تلفیق و نزدیک کردن این دو بحث مهم راه رسیدن به تکامل را برای کشور هموار سازد.


او در ادامه گفت: معتقد هستم با وجود نهادهای مختلفی که در کشور برای نزدیک کردن این حوزه به هم وجود دارد اما هنوز جای کار بسیار است و می توان این اقدام را با تاسیس مرکزی که صرفا این وظیفه را بر عهده داشته باشد عملی کرد.


هاشمی در ادامه در پاسخ به این سئوال که اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا چه بوده است، گفت: در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی و به دلیل رویکرد جامع رئیس دانشگاه به مسائل مختلف از جمله موضوعات فرهنگی، ما هم در حد وسع خودمان تلاش می کنیم به نوعی این مرکز را با عملکرد های گوناگون در این مجموعه بگنجانیم.


او در پایان گفت: البته در همین راستا و اقداماتی که صورت گرفته است طرح سبک زندگی ایرانی اسلامی، طرح ماندگار مفاخر و مشاهیر ایرانی، طرح اخلاق حرفه و ... را در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی داشته ایم.

کد خبر: 170690

وب گردی

وب گردی