ایسکانیوز: پلیس فرانسه اعلام کرد یک شهروند فرانسه با یک چاقو در دست درحالیکه فریاد الله و اکبر سر می‌داد به سه تن از نیروهای پلیس فرانسه حمله کرد و پس از آن به ضرب گلوله نیروهای پلیس کشته شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در نزدیکی شهر مرکزی «تورس» در فرانسه، فرد ضارب در هنگام ورود به یک ایستگاه پلیس در حالیکه فریاد الله و اکبر سر می‌داد صورت یک افسر پلیس را زخمی کرد و پس از آنکه دو پلیس دیگر را مجروح کرد به ضرب گلوله کشته شد.

محققان ضد ترور دفتر دادستانی فرانسه، برای بررسی جنایات تروریستی و جرایم مربط به آن در پاریس تحقیقاتی را آغاز کردند.

یک منبع نزدیک به تحقیقات ضد تروریستی در فرانسه گفت: سال 1994فرد مجرم که ملیت فرانسوی داشت در «بوروندی» به دنیا آمد و پیش از این به خاطر جرایم عمومی در اداره پلیس پرونده داشت.

بنا به اظهارات منابع معتبر، فرد ضارب از لحظه ورود تا آخرین نفس فریاد الله و اکبر بر لب داشت.در همین حال این منابع معتقدند که شیوه حمله این فرد مانند همان چیزی است که در قانون گروه تروریستی داعش آمده است. برسی‌ها نشان می‌دهد تحریکات گروه تروریستی داعش منجر به این اقدامات شده است.

«مانوئل والس»،  نخست وزیر فرانسه متعهد شد که از افسران پلیسی که «به شدت مجروح  و شوکه شده‌اند» حمایت کند. او افزود با هرکسی که به پلیس حمله کند به شدت برخورد خواهد کرد.
کد خبر: 170786

وب گردی

وب گردی