تهران-ایسکانیوز: محمد نهاوندیان در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی برگزاری چنین همایش هایی را نماد یک نگاه نو در شکوفایی اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: این گونه همایش ها نماد عزمی برای تغییر جهت چرخه توسعه در کشور است.

وی با اشاره اتکای اقتصاد کشور به نفت گفت: توسعه پایدار زمانی است که دولت در بودجه و درآمد خود بتواند بخش های مختلف اقتصادی را که رونق دارد از مسیر آن مالیاتی کسر می شود بتواند بار خود را بچرخاند.

دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: دولت پاسخگو زمانی حاصل می شود که در بودجه و درآمدهای خود متکی به تولید باشد و نگاه مردم محور در توسعه اصل قرار گیرد.

وی بیان داشت: فعالان اقتصادی استان باید از فرصت ایجاد شده در سفر رئیس جمهوری به استان خود در معرفی بیشتر ظرفیت ها و جاذبه های استان خود استفاده کنند.

نهاوندیان افزود: این همایش ها تجدید یک عزم و پیمان میان بخش خصوصی و دولتی برای آبادانی استان است.

وی ادامه داد: حاصل این همایش باید در بخش های مختلف و در سطوح وسیع اطلاع رسانی شود و توسط نهادهای اعتباری و سرمایه گذاری در سطوح بالاتر قرار گیرد.

دستیار ویژه رئیس جمهور به ابراز نگرانی برخی از کاهش قیمت نفت اشاره و تصریح کرد: ما توانسته ایم همیشه تصمیمات سخت و خوب را در شرایط سخت و دشوار بگیریم.

نهاوندیان  ادامه داد: اگر در تخصیص به یک اجماع ملی رسیده ایم که دولت را کوچک کنیم و برای ایجاد اشتغال به دنبال شغل سازی در ادارات نباشیم موفق عمل کردیم.

وی بیان داشت: خراسان جنوبی با پتانسیل عظیم می تواند برای دیگر جاهای کشور درآمدزایی داشته باشد به شرط اینکه ذخایر با مدیریت و سرمایه متوازن پیوند بزند.

دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: استان خراسان جنوبی می تواند در تخصیص بودجه و آبرسانی استان و بخش کشاورزی را متحول کند و با تامین آب شرب استمرار حضور فعالان بخش کشاورزی را در این استان تضمین کند.

وی به جاذبه های گردشگری در این استان اشاره و تصریح کرد: این استان می تواند با بهره وری رساندن جاذبه های بالقوه و با توجه به مرزی بودن استان و طبیعت کویری آن درآمد ارزی داشته باشد.

نهاوندیان خاطر نشان کرد: خراسان جنوبی می تواند در بخش اقتصادی هم با کشور هم مرز خود افغانستان به افزایش روابط بپردازد و دولت قطعا حمایت می کند مخصوصا سرمایه گذاری هایی که در راههای ارتباطی و جاده ها کار و تجارت را سهولت دهد دولت همکاری می کند.
کد خبر: 172881

وب گردی

وب گردی