ایسکانیوز :کتاب‌خواندن قبل از خواب، به آرامش و خواب راحت کمک می‌کند اما همین که پای کتاب‌خوان‌های الکترونیک به میان می‌آید، تأثیر عکس روی سلامتی می‌گذارد. اما ریشه این تناقض کجاست؟

محققان دانشگاه هاروارد دریافته‌اند که استفاده از کتاب‌خوان‌های الکترونیک و تبلت ها قبل از خواب، کیفیت خواب را پایین می‌آورد و در نتیجه، روی سلامت اثر سوء می‌گذارند. علت این اتفاق را باید با بررسی چرخه‌ی طبیعی بدن یافت. بدن انسان، برای قرن‌ها به خوابیدن در ساعات تاریک شب عادت کرده است. حالا با رشد سریع فنّاوری، بدن ما هنوز به عادت‌هایش پایبند است و وقتی بدن را در معرض نور ال سی دی،

صفحه‌ی تلفن هوشمند و کتاب‌خوان‌های الکترونیک یا باقی وسایل الکترونیکی قرار می‌دهیم، درواقع در حال رساندن این پیغام به بدن هستیم که هنوز ساعت مناسبی برای خواب نیست.

tablets-montage


بدن هم با خواب سبک‌تر و کم کیفیت‌تر به این پیغام ما جواب می‌دهد. در اثر این اتفاق، صبح روز بعد ما خسته‌تر از خواب برمی‌خیزیم و شب که به رختخواب می‌رویم، اشتیاق چندانی به خواب احساس نمی‌کنیم.

اگر شما از دسته کسانی هستید که به گوشی موبایلشان تا آخرین لحظه‌ی بیداری وابسته هستند، پس انتظار اثر سو آن بر روی سلامتی‌تان هم باشید. برای رفع این مشکل، می‌توانید قبل از آماده شدن برای خواب، به وسایل الکترونیکی شب بخیر بگویید و یا اگر طرفدار پر و پا قرص کتاب‌های الکترونیکی هستید، از ای بوک های جوهری استفاده کنید.
کد خبر: 173031

وب گردی

وب گردی