ایسکانیوز: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بیش از 800 مرکز نیکوکاری در مساجد سراسر کشوربصورت نظام مند فعال هستند.حسین انواری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد تصریح کرد: شبکه نیکوکاری با محوریت مساجد و روحانیت یکی از طرح هایی است که عملیاتی کردن آن حدود 3 سال طول کشید و امکان ایجاد تدریجی این مرکز در 3000 مسجد در سراسر کشور وجود دارد.

وی با اشاره به نقش مهم مردم در اداره شبکه های نیکوکاری اظهار داشت: مردم یکی از پایه های اصلی نظام هستند و برای حل مسائل باید خود مردم در صحنه باشند و کارها به دست خود آنها سامان پیدا کند.

سرپرست کمیته امداد تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی هر شبکه نیکوکاری در محله ها مشخص شده است و کلیه نذورات، هدایا و صدقات در این مراکز جمع آوری و افراد داوطلبی که تمایل دارند با کمیته امداد همکاری داشته باشند به این مراکز متصل می شوند.

انواری از شبکه نیکوکاری به عنوان یک شبکه منظم و منسجم با رویکرد دینی در سراسر کشور نام برد و اظهار امیدواری کرد با همکاری هیئت امنای مساجد، روحانیت، ائمه جمعه این شبکه های نیکوکاری قوام و استحکام لازم را پیدا کند.

وی با بیان اینکه همبستگی های مردمی، کلید اقتدار و وحدت ملی در اقدامات انسان دوستانه و خدمات نیکوکاری است خاطر نشان کرد: مردم استان دارالعباده یزد از تدین بالایی برخوردارند و این استان جزو اولین استانهایی خواهد بود که شبکه نیکوکاری در همه شهر های آن بصورت کامل راه اندازی شود.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد نیز در این دیدار که جمعی از مسئولین کشوری و استانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، حضور داشتند، بیان داشت: اهتمام حضرت امام (ره) رسیدگی به بندگان خداخصوصا مستضعفین بود.

آیت ا... ناصری افزود: کار شما در کمیته امداد یک موهبت و لطف الهی است و باید قدر این نعمت را بدانید و در جهت خدمت به محرومین تلاش کنید.

وی اذعان داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) به تجربیات خوبی دست یافته است و اقدامات ارزشمندی در جهت توانمند سازی فکری و اقتصادی نیازمندان و شکوفا نمودن استعدادهای آنان داشته است.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد تصریح کرد: انجام فعالیتهای دقیق و برنامه ریزی شده فرهنگی در راستای تقویت بنیه دینی و اعتقادی خانواده های تحت حمایت باید بیش از پیش مد نظر قرار گرفته شود .

براساس گزارش روابط عمومی کمیته امداد، سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور و هیئت همراه قبل از دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، با حضور در کنار آرامگاه سومین شهید محراب حضرت آیت ا... صدوقی نسبت به مقام شامخ ایشان ادای احترام نمودند.
کد خبر: 173127

وب گردی

وب گردی