تهران-ایسکانیوز: معاون علمی و پژوهش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون در توسعه ی علمی، تولید دانش، مقالات علمی، کتاب و ثبت اختراعات عملکرد بسیار خوبی داشته است.

علی وطنی، معاون علمی و پژوهش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علم و فناوری گفت: براساس سیاست های کلی علم و فناوری  که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند در واقع فرقی بین دانشگاه های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی قائل نشدند. آنچه که مسلم است براین اساس مقام معظم رهبری بحث مرجعیت علمی و فناوری در ایران را ترسیم کردند.

معاون علمی و پژوهش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: قطعا بخش عمده ای از نظام علمی کشور در دانشگاه آزاداسلامی شکل گرفته است، به گونه ای که در اقصی نقاط کشور دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارد و از یک سو قدمت این دانشگاه و از سوی دیگر با توجه به اینکه دانشگاه ازاد اسلامی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد و تربیت می کند تاکنون هم دانش آموختگان زیادی را تربیت کرده و به جامعه تحویل داده است، قطعا در اجرای نقشه جامع علمی کشور بر اساس اسناد بالادستی از جمله سیاست های کلی علم و فناوری نقش بسیار بارز و شایسته ای را می تواند ایفا کند.

وی راه رسیدن به اهداف نقشه جامع علمی کشور را استفاده از ظرفیت ها نامید و گفت: برای اینکه به ماموریت سیاست های کلی و نقشه جامع علمی کشور هرچه سریعتر و طبق اسناد بالادستی برسیم، باید بهترین استفاده را از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی ببریم.

معاون علمی و پژوهش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید برای خود ماموریت و رسالتی قائل شود و به نظر من برای اینکه به آن شاخص ها برسیم دانشگاه آزاد اسلامی باید با تشکیل شرکت های دانش بنیان و توجه ویژه به توسعه فناوری و تجاری سازی فناوری و نوآوری در کشور یک ماموریت و مسئولیت خطیری را به عهده بگیرد و همچنین از دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور حمایت کند.

همچنین وطنی در خصوص دوران مدیریت میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار ایسکانیوز گفت: آقای دکتر میرزاده یک شخص فرهیخته و با تجربه هستند. خوشبختانه جهت گیری ایشان به همین سمت بوده است و امیدواریم با تشکیل شرکت های دانش بنیان در اقصی نقاط کشور توسط دانشگاه ازاد اسلامی شاهد دستاوردهای خوبی در آینده نه چندان دورباشیم.

وی با اشاره به تفاهم نامه دانشگاه ازاد اسلامی با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری گفت: در همین راستا معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه ای که با دانشگاه آزاد اسلامی منعقد کرده است. بر اساس این تفاهم نامه در جوار پارک فناوری پردیس که وابسته به معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است، در یک مقطع 10 هکتار زمین را برای توسعه فناوری و تجاری سازی فناوری هایی که دانشگاه آزاد اسلامی به آن ها دست پیدا کرده است واگذار کرده است.

تاسیس پارک فناوری در غرب تهران

وی افزود: امیدواریم با حمایت های معاونت علم و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی در آینده شاهد درخشش شرکت های دانش بنیان زیادی در این پارک باشیم.

وطنی در پایان به تاسیس پارک فناوری دیگر توسط دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مجوزهای لازم را از وزارت علوم در جهت تاسیس پارک فناوری در غرب تهران گرفته است و امیدواریم با حمایت های جناب آقای دکتر میرزاده و معاونین ایشان شاهد رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان و تقویت و تاسیس پارک های علم و فناوری در کلیه استان های کشور باشیم.
کد خبر: 184619

وب گردی

وب گردی