تهران-ایسکانیوز: جلسه كميسيون هنر و معماري شوراي عالي انقلاب فرهنگي با دو عضو اين شورا با بررسي مسايل هنري برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در اين جلسه كه با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيد عليرضا صدر حسيني و حجت الاسلام احمد واعظي از اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزار شد، اعضاي كميسيون هنر و معماري نظرات و پيشنهادات خود را درباره مسايل هنري بيان كردند.

حجت الاسلام والمسلمين سيد عليرضا صدر حسيني در اين جلسه گفت: ضرورت دارد كه دولت از حضور بخش خصوصي در توليد محصولات هنری حمایت بیشتری داشته باشد. البته دولت با دغدغه هاي ارزشي در مواردي به توليد آثار هنري وارد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صدر حسيني در اشاره به فعاليت هاي كميسيون هنر و معماري شوراي عالي انقلاب فرهنگي توضیح داد: تشكيل كميسيون با حضور افراد هنري با تجربه و متخصص با ارزش است و اميدواريم سندها و سياست هاي هنري در اين كميسيون تدوين شود و در دستور كار شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار گيرد و شوراي نيز با حمايت از كميسيون به نهايي شدن سياست ها و سندهاي هنري كمك كند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: تدوين سندهاي جامع و قوي در كيسيون هنر و معماري و ارائه آنها به شوراي عالي انقلاب فرهنگي و تصويب در شورا مي تواند هماهنگي را در نهادهاي هنري ايجاد كند و لازم است تدوين سندهاي اصلي به عنوان محور و پايه در اولويت قرار گيرد.

حجت الاسلام احمد واعظي، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي و رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم نيز در اين جلسه با تاكيد بر اهميت اقتصاد هنر اظهار داشت: اقتصاد هنر از مسايل مهم امروز در حوزه هنر است كه ضرورت دارد در سندهاي هنري به آن توجه شود. هنر اگر با اقتصاد پيوند پيدا كند به درآمدزايي مي رسد.

حجت الاسلام واعظي با تاكيد بر اجراي سندهايي كه از سوي كميسيون هنر و معماري شوراي عالي انقلاب تدوين و در شورا تصويب مي شود گفت: اگر ذائقه هنر اصيل را در نسل جوان تثبيت نكنيم به جريان هاي ديگر گرايش پيدا مي كنند و لازم است سندهاي هنر به موضوع هنر در آموزش و پرورش و هنر نوجوانان توجه جدي شود.

محمد حسين ايماني خوشخو، رييس كميسيون هنر و معماري نیز تصریح کرد: فلسفه تشکیل کمیسیون هنر و معماری، خلا و نیازی بود که در حوزه هنر در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود داشت. : با توجه به تاثيرات فراوان هنر تلاش مي شود هنر در اسناد بالادستي مورد توجه بيشتر قرار گيرد و كميسيون هنر و معماري با حضور اعضايي كه سابقه هاي هنري و فرهنگي دارند تلاش مي كند از جايگاه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به خلاها و نيازهاي عرصه هنر بپردازد.

رييس كميسيون هنر و معماري شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: کمیسیون هنر و معماری در آغاز راه تلاش دارد تا با تدوین اسنادی نهادهای فرهنگی و هنری را به هم نزدیک کند. زیرا با توجه به مشكلات فراوان عرصه هنر یکی از مشکلات اصلی حوزه هنر این است که نهادهای هنری با هم ارتباط مناسب و وحدت رویه ندارند و گاهی فعالیت های آنها در تناقض با یکدیگر است.

ايماني خوشخو با ارائه گزارشي به دستاوردهاي اين كميسيون اشاره كرد و گفت: توجه به هنرهاي سنتي در برابر هنرهاي جديد از برنامه هاي كميسيون بود كه مورد بررسي قرار گرفت و منجر به دانشگاه ايراني اسلامي استاد محمود فرشچيان شد. درباره موسيقي با همه تاثيرات و اهميتي كه دارد يك بند مصوب در اسناد بالادستي نداريم و با توجه به اين ضرورت سند موسيقي كشور با نگاه حمايتي و تاييدي براي موسيقي ايراني با حضور هنرمندان و استادان موسيقي تهيه شده كه منتظر ارائه به شوراي عالي است. سند  معماری نیز در دست تهیه و تدوین است و تدوين سند سينما نيز در دستور كار كميسيون هنر و معماري قرار دارد.

رییس کمیسیون هنر و معماری اظهار امیدواری کرد با حمایت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی هنر در جایگاه مهم خودش مطرح شود و زمینه ای فراهم شود تا از ظرفیت های هنر به خوبی استفاده شود.

در این نشست اعضای کمیسیون هنر و معماری نظرات و پیشنهادات خود را درباره مسایل و حوزه های مختلف هنر بیان کردند.
کد خبر: 193883

وب گردی

وب گردی