تهران- ایسکانیوز: سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با حذف مصوبه های پیشین از ابتدای سال جاری، هیچگونه سفارشی را برای خودروهای بالای 2500 سی سی ثبت نکرده است.
سازمان توسعه تجارت افزوده است : پارسال به دلیل نبود محدودیت و ممنوعیت قانونی، برای جانبازان گرامی ثبت سفارش شده است امّا در ثبت سفارش‌های این قشر معزز، در گمرک به شماره مصوبه مورد نظر اشاره می‌شود و به طور مشخص فهرستی با عنوان فهرست ثبت سفارش جانبازان وجود ندارد.
روابط عمومی سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: ثبت سفارش هرگز به سفارت‌خانه‌ها و جانبازان منحصر نیست بلکه بر اساس مصوبه ، ورزشکاران برتر هم مشمول ثبت سفارش خودروهای بالای 2500 سی سی بوده‌اند‌ و آنها نیز سال گذشته ثبت سفارش کرده‌اند.
سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه افراد مشمول بند 4 مصوبه (موسوم به مصوبه قبض انبار) هم می‌توانستند ثبت سفارش کنند، افزوده است : افرادی که به دلیل نداشتن آگاهی، خودروی بالای 2500 سی‌ سی خریداری کرده بودند و پس از ورود آن به گمرکات کشور و برغم پرداخت وجه، به دلیل ممنوعیت ثبت سفارش، کالای آنها مد‌ت‌ زیادی در گمرکات مانده بود، با کسب مجوز ثبت سفارش از وزارت صنعت، معدن و تجارت، با ارز متقاضی و بدون تخصیص مجدد ارز و پرداخت حقوق گمرکی، دو برابر سود بازرگانی (بیش از 110 درصد بعلاوه سایر هزینه‌ها) و رعایت قوانین و مقررات، اجازه ورود خودرو را کسب کردند.
روابط عمومی سازمان توسعه تجارت افزوده است : ثبت سفارش خودروهای بالای 2500 سی.سی به صورت تجاری در آغاز کار دولت یازدهم ممنوع بوده است اما بر اساس سه مصوبه خاص دولت پیشین ، جانبازان 70 درصدی، ورزشکاران برتر و افراد مشمول مصوبه قبض انبار مجاز به ثبت سفارش بودند که دولت با ابلاغ مصوبه جدید و لغو مصوبه های قبلی، ثبت سفارش این خودروها را برای همه افراد متوقف کرد.
سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه ثبت سفارش خودروهای 2500 سی سی تا پایان سال 1392 اقدامی مطابق قانون بوده است، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این امر تأکید و اصرار دارد که از ابتدای سال جاری هیچگونه سفارشی برای خودروهای بالای 2500 سی سی ثبت نشده و آمارهای منتشر شده احتمالی بر اساس مصوبه‌های سه‌گانة پیشین و مربوط به ثبت سفارشات در سال 1392 بوده است.
سازمان توسعه تجارت افزوده است : با لغو مصوبات دولت قبل، میزان واردات خودروهای بالای 2500 سی سی در 9 ماه سال جاری به 133 دستگاه رسیده و در مقایسه با سال 1392 کاهش 96 درصدی داشته است .
کد خبر: 194515

وب گردی

وب گردی