تهران - ایسکانیوز: مسئولان فدراسیون فوتبال ایران معتقدند علا عبدالزهرا بازیکن عراق دوپینگی بوده و حق حضور در دیدار یک چهارم پایانی جام ملت‌های آسیا را نداشته است. هوشنگ نصیرزاده نیز دوپینگی بودن عبدالزهرا را تایید می‌کند و احتمال تغییر نتیجه به سود ایران را بعید نمی‌داند!

آقای نصیرزاده اگر دوپینگ بازیکن عراق مثبت اعلام شده باشد نتیجه بازی عوض می‌شود؟

اگر بازیکن محرومی در یک دیدار رسمی حضور داشته باشد، طبق قانون فیفا نتیجه عوض خواهد شد.

این قانونی که شما تاکید دارید، همان قانونی است که در مورد دیدار پرسپولیس و فولاد خوزستان گفته بودید که تیم حریف تنها پس از 2 ساعت حق اعتراض به تخلفی را دارد تا نتیجه عوض شود؟

آفرین! دقیقا همین قانون است. فدراسیون فوتبال ایران هم پس از پایان بازی اعتراض مکتوبش را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد.

حالا واقعا این بازیکن دوپینگی است یا خیر؟

بله ما از آزمایشگاه کلن آلمان استعلام کردیم و این بازیکن نتیجه آزمایش تست دوپینگش مثبت اعلام شده بود. ما فقط باید بررسی کنیم و ببینیم فیفا محرومیت این بازیکن را به فدراسیون فوتبال عراق ابلاغ کرده است یا خیر. اگر ابلاغ کرده باشد، این بازیکن و فدراسیون فوتبال عراق محروم و نتیجه باید عوض شود.

به عنوان سوال آخر، شما به عنوان کسی که در فدراسیون فوتبال سمت دارید‏ امیدوار به تغییر نتیجه هستید؟

صادقانه بگویم، خیر! چون اگر فیفا به فدراسیون فوتبال عراق هم محرومیت این بازیکن را ابلاغ کرده باشد، آن‌ها فرجام‌خواهی می‌کنند و هر فرجام‌خواهی پروسه‌ای 2 ماهه را دارد! در نتیجه یک ماه پس از مشخص شدن قهرمان این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا‏ نتیجه نهایی اعلام خواهد شد. یک نکته‌ی دیگر هم دوست داشتم در مورد اعتراض مربیان علیه داوری عنوان کنم.

بفرمایید.

ما بارها به مربیان تیم‌های باشگاهی در لیگ برتر تاکید کردیم که اگر علیه داوری مصاحبه کنند جریمه خواهند شد اما ما را به دیکتاتوری متهم کردند ولی در همین جام دیدید که کی‌روش و سایر مربیان که علیه داوری موضع گرفتند با چه جریمه‌های سنگینی مواجه شدند. در مصاحبه‌ی دیروز هم کی‌روش گفت زانو می‌زنم و از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست میکنم که چرا این داوری را انتخاب کردند. لحن صحبت کی‌روش به این دلیل بود که نمی‌خواست بار دیگر جریمه شود.
کد خبر: 200523

وب گردی

وب گردی