علی حاتمی‌نژاد: در «اقیانوس آرام» قصد قضاوت کردن در باره آدم‌ها را ندارم
تهران- ایسکانیوز: علی حاتمی‌نژاد که نمایش «اقیانوس آرام» را عصر دوشنبه ششم بهمن در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه می‌آورد، تاکید می‌کند در این نمایش به خوبی یا بدی مهاجرت کاری ندارد و چون ناظری بی‌طرف تنها داستان را روایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، علی حاتمی‌نژاد با نمایش «اقیانوس آرام» از مشهد در بخش مرور این دوره از جشنواره حضور دارد. داستان این نمایش درباره یک زوج جوان است که قصد مهاجرت به استانبول ترکیه را دارند. حاتمی‌نژاد که نویسندگی این نمایش را هم بر عهده دارد، در باره داستان «اقیانوس آرام» گفت: «این نمایش درباره مهاجرت یک زوج از مشهد به استانبول است. سعی کردم در این کار به اتفاقاتی که در مهاجرت می‌افتد اشاره و دغدغه‌های انسانی را مطرح کنم.»

او اضافه کرد: «من به عنوان نویسنده اصلاً قضاوت نمی‌کنم و این نمایش هم اصلاً دید انتقادی ندارد. من خودم تجربه مهاجرت را داشته‌ام و در این نمایش هم بدون توجه به خوبی یا بدی نفس مهاجرت، فقط دارم مسائل را نشان می‌دهم.»

علی حاتمی‌نژاد با اشاره به حضور عناصر آیینی و سنتی در نمایش «اقیانوس آرام» گفت: «این زن و شوهر، دوتار خراسانی می‌زنند و اصالتاً از کردهای شمال خراسان هستند. اما در واقع از جامعه سنتی کنده شده و فاصله گرفته‌اند. سعی کردم با وجود این موارد، از فضای آیینی فاصله بگیرم و آدم‌ها و موقعیتی امروزی را به تصویر بکشم.»

نمایش «اقیانوس آرام» که پیش از این به مدت 25 شب در تئاتر شهر مشهد به صحنه رفته، به گفته کارگردانش با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران مواجه بوده است. حاتمی‌نژاد در این رابطه توضیح داد: «از وقتی تئاتر شهر مشهد افتتاح شده است، با اقبال بسیار خوب مردم به تئاتر مواجه بوده‌ایم. خوشبختانه ما به لحاظ تماشاگر هیچ‌وقت در مشهد مشکلی نداشته‌ایم و یکی از پرتماشاگرترین شهرهای ایران در زمینه تئاتر هستیم. مجموعه تئاتر شهر مشهد هم که نمایش من در آن جا اجرای عمومی رفت، در به وجود آمدن فرهنگ تئاتر دیدن نقش بسیار موثری داشته است.»

علی حاتمی‌نژاد که در سال‌های گذشته هم در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردان در جشنواره تئاتر فجر شرکت کرده است، این رویداد را بزرگ‌ترین فرصت تماشا کردن و آشنایی با آثار نو در عرصه نمایش کشور دانست و گفت: «متاسفانه تئاتر شهرستان، هم‌چنان مظلوم است و بزرگ‌ترین ضعف ما در شهرستان‌ها این است که تئاتر خوب نمی‌بینیم. برای من به شخصه لذت دیدن نمایش‌های دوستان دیگر ، بهترین ویژگی مثبت جشنواره است.»

در نمایش «اقیانوس آرام» که دوشنبه ششم بهمن در دو نوبت 17 و 20 در تالار استاد ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود، مهسا غفوریان، مسعود عقلی، مهدی ضیاء‌چمنی و سحر محمدیان به ایفای نقش می‌پردازند.

برگزاری سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر به دبیری دکتر اردشیر صالح‌پور تا ۱۲بهمن ماه ۹۳ ادامه خواهد شد
کد خبر: 201960

وب گردی

وب گردی