تهران-ایسکانیوز: ضرورت حفظ و حراست از اندیشه‌های امام(ره) و تبعیت از مقام معظم رهبری و همچنین تقویت هویت ملی و توسعه انقلاب اسلامی از راهبردهای محتوایی این کمیته است.

مولاوردی معاون  رئیس جمهور و رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مسئول کمیته زنان و خانواده ستاد دهه فجر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ضرورت حفظ و حراست از اندیشه‌های امام(ره) و تبعیت از مقام معظم رهبری و همچنین تقویت هویت ملی و توسعه انقلاب اسلامی از راهبردهای محتوایی این کمیته است.
وی با اشاره به تبیین دستاوردها و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی و کارآمدی نظام اسلامی در عرصه‌های گوناگون خاطر نشان کرد: تقویت روحیه استکبارستیزی، اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شناخت سناریوهای دشمن و مواجهه با تهدیدات و توطئه‌ها از دیگر راهبردهای محتوایی این کمیته است.

وی درباره وظایف این کمیته اظهار کرد: تبیین نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، تبیین و انعکاس دستاوردهای علمی و فرهنگی، ورزشی و هنری زنان پس از انقلاب، معرفی و تجلیل از زنان تأثیرگذار در عرصه‌های مختلف علمی ـ پژوهشی و سازندگی از دیگر وظایف و مأموریت‌های این کمیته است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده  درباره برنامه‌های پیشنهادی امور زنان در دو بخش فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: کارگاه آموزشی ارتقای سلامت زنان در محیط کار پانزدهم بهمن در سازمان محیط زیست، کارگاه آموزشی گذر مهارت در مسیر راهپیمایی 22 بهمن از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، کارگاه آموزشی هنر با هم‌زیستن امور بانوان وزارت نیرو، کارگاه آموزشی بازیابی هویت زنان از سوی دانشگاه فردوسی مشهد، کارگاه هم‌اندیشی آشنایی با متفکرین انقلاب اسلامی در خراسان رضوی، کارگاه آموزشی ارتباط مؤثر و روابط با دیگران در استان سمنان و کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی با موضوع مدیریت اقتصاد خانواده در استان خوزستان از جمله کارگاه‌های آموزشی این کمیته است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل از پژوهشگران برتر زن در استان اردبیل ادامه داد: مراسم تقدیر از بسیجیان و همسران شهدای رسانه ملی، تجلیل از نخبگان علمی رتبه‌های برتر کنکور 93 و نخبگان قرآنی و بانوان فجرآفرین استان آذربایجان غربی و تجلیل از زنان روستایی و عشایری در سطح کشور و همچنین بانوان ورزشکار نمونه در سطح بین‌المللی از جمله برنامه‌های سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب است.

مولاوردی نشست سیاسی دانشجویان، نشست اعضای هیأت علمی و اساتید زن، نشست با سازمان‌های مردم‌نهاد و کانون های مردمی، نشست با نواب رئیس بانوان فدراسیون‌های ورزشی، نشست علمی با موضوع بررسی سبک زندگی اسلامی ایرانی با نگاه علمی و نشست فرهنگی تحت عنوان همگام با شهدا در طلیعه انقلاب اسلامی در 1500 پایگاه مقاومت بسیج سراسر کشور را از دیگر برنامه‌های کمیته زنان عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون افزود: نمایشگاه دهه کسب و کار برای ارائه محصولات زنان سرپرست خانوار، نمایشگاه بانوان فجرآفرین برای ارائه تولیدات و صنایع دستی بانوان، نمایشگاه منطقه‌ای زنان عشایر و روستایی، نمایشگاه معرق و هنرهای سنتی زنان هنرمند و همچنین نمایشگاه عکس از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

مولاوردی با اشاره به برپایی 12 ایستگاه صلواتی فرهنگی ویژه بانوان در سطح شهر اظهار کرد: همایش ملی زنان در مسیر توسعه اجتماعی با تأکید بر برنامه ششم، برگزاری همایش بزرگ ششصد نفری انقلاب اسلامی استحکام خانواه و سبک زندگی اسلامی ایرانی، برگزاری همایش زنان بلوچ فنوج و شهرستان‌های حاشیه با محوریت زن و انقلاب، همایش شیوه‌های تقویت بنیان خانواده از منظر قرآن، همایش ازدواج و سلامت اجتماعی از جمله همایش‌های این کمیته است.

وی ادامه داد: همایش زنان بزرگ فجرآفرین با موضوع نقش زنان در اقتصاد مقاومتی، برگزاری همایش زنان و سبک زندگی ایرانی اسلامی، برگزاری جشنواره آثار و مقالات انقلاب اسلامی امور زنان، جشن بزرگ 12 بهمن، جشنواره ملی اصلاح الگوی مصرف آب از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

مولاوردی اظهار کرد: افتتاحیه کانون فرهنگی هنری بانوان در کرمان، افتتاح پارک بانو در استان سمنان، افتتاح مرکز پخت نان سنتی جهت اشتغال زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست در استان سمنان ، افتتاح منازل مسکونی زنان سرپرست خانوار در استان گیلان و افتتاح 288 مکان ورزشی صالحین جهت ارتقای سطح سلامت زنان از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

وی اظهار کرد: تاکنون 28 استان و 19 دستگاه اجرایی برنامه‌های پیشنهادی خود را ارسال کردند و بر این اساس برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی 7864 برنامه و در مجموع در کل استان‌های کشور 68.428 برنامه برگزار می‌شود.

همچنین از میان دستگاه‌های اجرایی وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی بنیاد شهید در استان فارس بالاترین آمار را به خود اختصاص دادند.
کد خبر: 202048

وب گردی

وب گردی