تهران- ایسکانیوز: مرکز رشد واحدهای فناور تخصصی نانوتکنولوژی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق با حضور معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

 

واشقانی فراهانی معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی، عصر امروز با حضور بر سر مزار شهدا و ذکر فاتحه، از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی این واحد دانشگاهی بازدید کرد.

واشقانی فراهانی در طی بازدید و افتتاح از مرکز رشد واحد نراق گفت: یکی از مشکلاتی که ما داریم این است که نتوانستیم توانمندی های خود را عرضه کنیم تا نهادهای مختلف در کشور از این ظرفیت ها استفاده کنند.

طرح‌های شرکت‌های دانش بنیان باید ظرف 3 تا 5 سال تجاری شوند

وی افزود: این فعالیت ها نباید به عنوان یک ظرفیت نهفته در خود واحد باقی بماند و امروز باید نتایج تلاش های همکارانمان وارد عرصه بازار شود.

ضرورت تربیت افراد خبره در دفاتر ارتباط با صنعت

فراهانی در ادامه با اشاره به جمله «میوه دانش  به کار گرفتن دانش است» افزود: شرکت های دانش بنیان باید به نحوی برنامه ریزی کنند که ظرف 3 تا 5 سال وارد بازار در طی تجاری سازی شوند. توصیه می کنم خیلی سریع اما با مطالعه به این سمت پیش برویم.

وی در پایان گفت: یکی از ضعف های دفاتر ارتباط با صنعت ما و در مقابل یکی از صفت های ارزشمند دانشگاه های بزرگ دنیا وجود افراد خبره در دفاتر ارتباط با صنعتشان برای ارتباط با جامعه است و شما باید افرادی با این مشخصات را تربیت کنید تا بازاریابی مناسبی برای شما داشته باشند.

شایان ذکر است،  این مرکز رشد سومین مرکز رشد زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی در استان مرکزی است. همچنین واشقانی فراهانی در ادامه سفر به اصفهان با حضور در شورای پژوهشی استان نیز به بررسی وضعیت پژوهشی در واحدهای این استان خواهد پرداخت.

لازم بذکر است جلسه ای با حضور معاونت تحقیقات و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، معاون هماهنگی استان، دبیر هیئت های امنای استان و دیگر اعضای هیئت امنای استانی برگزار خواهد شد.
کد خبر: 202186

وب گردی

وب گردی