ایسکانیوز؛پلاس+/ چند قدم راه رفتن ظریف با کری حاشیه ساز شدو بسیاری منتقد این ماجرا شدند ماجرا از آنجا آغاز شد که
«جان کری» و «محمدجواد ظریف» وزرای امور خارجه آمریکا و ایران در حاشیه مذاکرات ژنو برای تنفسی کوتاه مذاکرات را ترک و دقایقی در خیابان‌های ژنو قدم زدنداین برای اولین بار بود که وزرای خارجه ایران و آمریکا در بیش از یکسال اخیر در انظار عمومی حاضر می‌شوند که با توجه به روابط سیاسی 2 کشور امری قابل توجه و بدیع محسوب می‌شود اما بسیاری معتقدند ظریف باید بابت این رفتارش عذر خواهی کند. سید محمد سادات ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه، برخی ها فقط به دنبال بهانه جویی هستند، عنوان کرد: در حقیقت از بدو ورود دولت روحانی برخی از افراد صرفا به فکر بهانه جویی بودند و متاسفانه دستگاه وزرات امور خارجه را مورد هجوم قرار دادند و این اقدام را برخی از گروه ها و جناح های سیاسی انجام دادند که هیچ اسمی نداشتند،ندارند و نخواهند داشت.

او در ادامه افزود: این افراد به دنبال آن هستند که روابط ایران با دیگر کشورها گسترده نشود و باید توجه کنیم که آنان حرف جدیدی نزدند و همواره به دنبال بهانه سازی هستند.

46e6f3ea-6f14-4e62-ad2b-c3d1074c75dc (2)

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه، برخی می خواهند از یک راه رفتن ساده داستان بسازند، عنوان کرد: من فکر نمی کنم مسئله ای همچون یک راه رفتن ساده آنقدر پیچیده باشد که حال برخی افراد برای آن داستان سازی کنند در حقیقت این افراد سعی دارند دولت روحانی را به حاشیه ببرند و به دنبال هدف های خودشان هستند در حالی که هدف دولت فعلی مصلحت اندیشی و همدلی است و قصد دارد اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به همگان ثابت کند.

او در ادامه افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال جنگ و ستیز نبوده و نیست.

ابراهیمی، سطح ارتباطات دولت روحانی را بالا دانست و در این باره گفت: ما کشوری با مبانی اسلامی قوی هستیم از این رو قطعا استدلال هایی هم پشت این مسئله وجود دارد و دولت فعلی هم سعی دارد تا ارتباطات خودش را با دیگر کشور ها افزایش دهد که در حال حاضر هم این ارتباطات بالا است .

 
کد خبر: 202216

وب گردی

وب گردی