تهران- ایسکانیوز: روزهای دهه فجر یادآور شور و هیجان کوبنده مردم ایران در آن زمان است. انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) باعث اثبات قدرت و استقلال مردم ایران به تمام جهان شد. رهبری این حرکت عظیم قطعا کار راحتی نبوده است و از یک انسان عادی بر نمی آید. شخصیت و سیره آیت الله خمینی(ره)، بسیار جالب و شگفت انگیز و سرشار از درس زندگی برای تمام پیروان ایشان است.

در زمان حیات امام خمینی(ره)، افرادی بودند که علاوه بر خانواده امام با ایشان مدام در ارتباط بودند و در عین خدمت به ایشان  از حضور امام هم استفاده می کردند و افتخار کار در کنار امام را داشتند. گروهی از این افراد محافظ های امام خمینی(ره) بودند که زمان زیادی را در موقعیت های گوناگون همراه با ایشان بودند. یکی از این افراد  حسین سلیمانی  بوده است.

حسین سلیمانی، از محافظ های ویژه امام خمینی(ره) به ایسکانیوز گفت: من به دلیل حضور دربیت امام، افتخار این را داشتم که زمان زیادی را با حضرت سپری کنم. من در سال های انقلاب به ویژه سال 57 که پیروزی نهضت انقلاب اسلامی ایران بود با آقا و در منزل ایشان بودم. در تمام این سال ها نه تنها من بلکه تمام افرادی که به نوعی با ایشان در ارتباط بودند شیفته شخصیت و سیره امام می شدند.

او ادامه داد: نظم و انضباط، زندگی ساده و بدون هیچ تجملات حضرت، هیچ وقت از ذهنم نمی رود. ایشان همیشه غذای ساده می خوردند، لباس ساده می پوشیدند. به چیزهای فاخر هیچ علاقه ای نداشتند و بیشتر از هر چیزی در زندگی مراقب بودند که اسراف نشود. اگر حرفی را می زدند اول خودشان به آن عمل می کردند. یک بار خاطرم است که می خواستیم برای اتاق ایشان پوشش کف تهیه کنیم خیلی اصرار کردیم اما اجازه ندادند جز با موکت با از پوشش دیگری استفاده کنیم.

سلیمانی افزود: تقید ویژه حضرت امام به نماز اول وقت و نماز شب برای همه مثال زدنی بود. عبادت ایشان جزو امور روزانه زندگی شان بود که هیچ وقت ترک نمی شد تحت هیچ شرایطی آن را کاهش نمی دادند. مدام در حال ذکر گفتن، قرآن خواندن و مناجات بودند. ایشان به هیچ وجه اهل قدرت طلبی و قدرت خواهی نبودند در عین حال خدا ترس و عبدصالح خداوند بودند. بسیار مردمی و همیشه به فکر فقرا بودند.

محافظ امام خمینی (ره) گفت: اخلاق نیکو وحسنه ایشان همیشه آدم ها را جذب می کرد. به همه احترام می گذاشتند و با احترام از افرادی که برا یملاقات ایشان مشرف می شدند استقبال می کردند.سعه صدر، عطوفت و مهربانی سه ویژگی اخلاقی بارز ایشان بود. همیشه دشمن صهیونیست بودند و مبارزه با آن ها جزو اهداف اصلی زندگی شان بود.حضرت امام(ره) وقت را بسیار غنیمت می شمردند و حتی از کم ترین زمان ها هم برای مطالعه استفاده می کردند.

او گفت: دنیا در نظر حضرت امام (ره) کوچک بود. به تمام وابستگی های دنیا بی تفاوت بودند ما موظف به انجام خدمت به ایشان بودیم به ظاهر اما اگر لحظه ای یا ساعتی ایشان را نمی دیدیم بی تاب می شدیم چرا که رفتار منحصر به فرد و همرا با مهرورزی و فروتنی ایشان ما را شدیدا وابسته و عاشق ایشان کرده بود.

 
کد خبر: 202620

وب گردی

وب گردی