ایسکانیوز: سخنگوی ارتش کی یف امروز دوشنبه اعلام کرد ظرف 24 ساعت گذشته 7 نیروی نظامی اوکراین کشته و 24 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش رویترز، ولادیسالف سلادیساف ، سخنگوی ارتش اوکراین گفت 7 سرباز اوکراین در 24 ساعت گذشته در درگیری های شرق این کشور کشته شده اند.

درگیری ها در شرق اوکراین به بدترین حالت خود پس از توافق آتش بس در سپتامبر سال گذشته تاکنون رسیده است.

این در حالی است که حمله به ماریوپل روز شنبه شمار جان باختگان درگیری های شرق اوکراین را افزایش داد و بار دیگر به آتش خشم کی یف علیه مسکو افزود. هرچند دولت روسیه اعزام نیروی نظامی به شرق اوکراین و ارسال سلاح برای جدایی طلبان را تکذیب می کند.

در همین حال شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین دولت این کشور را موظف کرد از عاملان جنایات بر ضد بشریت در منطقه دونباس در شرق اوکراین به دیوان کیفری بین المللی شکایت کند.

همزمان با این تحول، مقامات اوکراین از دیوان کیفری بین المللی خواسته اند جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوگانسک را به عنوان سازمانهای تروریستی معرفی کند.

با شدت گرفتن درگیری ها و افزایش تلفات جانی در اوکراین، قرار است امروز شورای امنیت سازمان ملل متحدنشستی برگزار کند و به بررسی این موضوع بپردازد؛ وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا هم روز پنجشنبه گردهم می آیند.
کد خبر: 203070

وب گردی

وب گردی