ایسکانیوز : گروه مارمولک که سابقه هک کردن شبکه‌های آنلاین ایکس باکس و پلی‌استیشن را در کارنامه دارد ؛ این بار سایت هواپیمایی مالزی را هدف گرفت. شرکت مذکور که سال پیش دو هواپیما خود را از دست داد ، این بار طعمه هکرهای ماهر گروه مارمولک شد.

اعضای این گروه که موفق شده بودند به رخنه‌های امنیتی وب‌سایت این شرکت نفوذ کنند ، صبح امروز این پایگاه را از دسترس عموم مردم خارج کرده و عکسی از یک مارمولک همراه با کت‌وشلوار را روی صفحه اصلی سایت آپلود کردند. علاوه بر این ، پیغام «هواپیمایی یافت نشد» در صفحه اصلی سایت به چشم می‌خورد.

malaysia-airlines-lizard-squad


گروه مارمولک حمله به این سایت را برعهده‌گرفته و حتی در صفحه نخست اعلام کرده که تیم آنها دلیل اصلی هک شدن است. جالب اینجاست که برای بعضی از کاربران پیغام «داعش پیروز خواهد شد» - ISIS will prevail - را مشاهده کرده‌اند. موضوعی که می‌تواند پای پلیس بین‌الملل را به این پرونده باز کند.

البته مسئول روابط عمومی هواپیمایی مالزی اعلام کرد که مشخصات مسافران و کاربران سایت محفوظ مانده و هکرها نتوانستند اطلاعات این شرکت را به سرقت ببرند. این مسئول همچنین اعلام کرد که وب‌سایت طی 22 ساعت آینده بار دیگر به حالت عادی بازخواهد گشت.
کد خبر: 203246

وب گردی

وب گردی