ایسکانیوز: در حالیکه نگاه مثبت مردم اسرائیل نسبت به آلمان در حال افزایش است، مردم آلمان همواره منفی تر به نقش این کشور در خاور میانه نگاه می کنند. نظرسنجی و مطالعات بنیاد" برتلزمان" این گفته را ثابت می کند. متخصصان هشدار داده اند : یهود ستیزی در حال افزایش است.

به گزارش اشپیگل،  طبق بررسی ها و مطالعات بنیاد "برتلزمان" 50 سال بعد از برقراری روابط دیپلماتیک بین این دو کشور 48 درصد مردم آلمان رویکرد بدی در مورد اسرائیل دارند.  در جوانان بین 18 تا 29 سال این میزان تا 54 درصد افزایش می یابد. حدود دو سوم مردم آلمان اقدامات اسرائیل را منفی ارزیابی کرده اند.

اما نظر مردم اسرائیل نسبت به آلمانی ها کاملا متفاوت است:  طبق یک نظر سنجی 68 درصد از یهودیان اسرائیل تصویر مثبتی از آلمانی ها دارند.

پژوهشگران این بنیاد همچنین دریافتند: مرتبط با اسرائیل، یهودستیزی در حال رشد است. برای مثال در حالیکه در سال 2007 حدود 30 درصد از مردم آلمان سیاست های اسرائیل علیه فلسطین را با نازی ها مقایسه می کردند، در حال حاضر این میزان به 35 درصد افزایش یافته است."اشتفان فوپل" اسرائیل شناس در بنیاد "برتلزمان" می گوید، آلمان و اسرائیل به نتیجه ای متفاوت از تاریخ رسیده اند: " اکثر آلمانی ها خواهان هیچ جنگی نیستند و برای بیشتر اسرائیلی ها جلوگیری از قربانی شدن مهمترین نکته است".
کد خبر: 203482

وب گردی

وب گردی