تهران- ایسکانیوز: محمد فرهادی وزیر علوم در مراسم تجلیل از نفرات برتر المپیادهای دانشجویی خطاب به برگزیدگان المپیاد گفت: شما برگزیدگان المپیاد علمی، نخبگان جامعه هستید که امیدوارم اسوه‌های اخلاق و تقوا هم باشید.
به گزارش سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز وی افزود: شما با این موفقیتی که به دست آورده‌اید دیگر تعلق به خودتان ندارید و جزو سرمایه‌های این کشور محسوب می‌شوید.

فرهادی ادامه داد: باید به سمت و سویی برویم که رشته‌های چند وجهی داشته باشیم زیرا عمر بسیاری از رشته‌های کنونی به سر رسیده است.

80 درصد فارغ التحصیلان شریف از کشور خارج نمی‌شوند

وی افزود: در چند سال گذشته توسعه کمی قابل ملاحظه‌ای داشتیم که باید ساماندهی شود و توجه ما به امر تحقیقات هم باید افزایش یابد.

در میان صحبت‌های وزیر علوم یکی از والدین نفرات برتر المپیاد دانشجویی از میان سالن خطاب به وزیر علوم گفت: آیا شما می‌توانید در هیأت دولت طرحی را مطرح کنید که بر اساس آن نخبگان کشور دغدغه گذران زندگی نداشته و بی‌دلیل به خارج از کشور مهاجرت نکنند؟

فرهادی در پاسخ به این فرد گفت: اینکه دانشگاه‌ها کارآفرین باشند در راستای تأمین آینده شغلی فارغ‌التحصیلان است. به گفته وی، بالای 80 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف در کشور می‌مانند و وزارت علوم برای اشتغال این افراد برنامه‌ریزی کرده است.

باید امکانات رفاهی و ورزشی دانشجویان را فراهم کنیم

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم تجلیل از نفرات برتر نوزدهمین دوره المپیاد دانشجویی در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت علوم درخواست 300میلیاردی برای صندوق رفاه دانشجویان به رئیس‌جمهور داده است یا خیر،‌گفت: فعلاً عددی را اعلام نمی‌کنم ولی همه جا کمبودهایی است و در صندوق رفاه دانشجویان نیز کمبودهایی وجود دارد که باید از طریق منابعی تأمین شود.

وی  افزود: باید بتوانیم راحت‌تر برای دانشجویان امکانات رفاهی و ورزشی فراهم کنیم.


وزیر علوم گفت: نفرات برتر المپیادهای دانشجویی نیز عضو بنیاد نخبگان شده و تسهیلات مالی و نظام وظیفه به آنها ارائه می‌شود.

کد خبر: 204312

وب گردی

وب گردی