تهران-ایسکانیوز: ‌‌‌وزير دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در بسیاری از عرصه‌های علم و فناوری جایگاه بسیار خوبی در سطح جهانی دارد‌، گفت: این موفقیت در سایه روحیه و تفکر جهادی دانشمندان ايران به دست آمده است.‌

سردار سرتيپ پاسدار حسین دهقان در جمع محققان و پژوهشگران وزارت دفاع ‌‌با بیان اینکه بشر به خاطر حس کنجکاوی و رفع نیازش در هر حوزه مادی یا معنوی دست به تحقیق ‌می‌زند‌، افزود‌: این اقدامات از ابتدای زندگی مادی بشر و برای زیست بهتر و رفاه بالاتر انجام شده و امروز نیز با توسعه و پیشرفت‌های صورت گرفته این مسیر ادامه دارد‌.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: یکی از نیازهای جامعه ایران‌ اسلامی ‌این است که فعالان حوزه هاي علم و فناوري پذيراي ‌این اصل اساسی باشند كه كسب علم و دانش از اصول قدرت ملی محسوب شده و ‌‌هر که در این مسیر مقدس در جهت اعتلاي نام جمهوري اسلامي گام بر‌‌دارد در واقع کار جهادی انجام می‌‌دهد‌.

وی تعامل مشترک علمی میان دانشمندان و محققان کشور را توفیقی برای آنان و عزتي سرشار ‌برای ملت ایران اسلامي برشمرد و تصريح كرد: این عزت و سربلندي ناشی از جایگاهی است که این دانشمندان برای افتخار روزافزون ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علم و فناوری در دنیا ساخته‌اند‌.

سردار دكتر دهقان با بيان اينكه پيشتازي امروز ملت ايران ‌در علوم پیشرفته‌اي نظير ‌هسته‌ای‌، نانو، فضایی، سلول‌هاي بنيادي، حوزه دفاعي ‌و ... نشأت گرفته از روحیه و تفکر جهادی ‌دانشمندان جوان و باانگيزه كشورمان است، خاطرنشان كرد: دانشمندان ايراني معتقدند كه عزت امروز نظام جمهوري اسلامي ايران همان عزت اسلام در جهان مي باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بيان اينكه برای اولین بار بعد از صدر اسلام‌، نظامی مبتني بر ارزش هاي ديني در کشور‌ استقرار يافته ‌که می‌خواهد اندیشه و مبناي اسلامی را مبنای مديريت ‌‌و توسعه کشور كند، اضافه كرد: ‌توانایی دولت اسلامي در اداره، توسعه و پیشرفت كشور به معنای کارنامه ملت و نظامی است که خود را متکی بر اسلام ‌‌دانسته است چرا كه ‌مديريت اسلامي ‌توان اداره جامعه ‌را داشته و همزمان با توسعه، رفاه و امنیت‌، عدالت و اخلاق را نیز ایجاد مي‌كند و برخلاف نظامات مادی غرب است که تنها به رفاه مادي ‌اندیشيده و فاقد اخلاق و معنویت اند‌.

سردار دهقان خاطر‌نشان کرد‌: دانشمندان متعهد ايراني دار‌اي این ویژگی برجسته و منحصربه فرد ‌هستند ‌که ضمن درنظرگرفتن مولفه‌هاي پيشرفت و ‌توسعه،‌ نگاه معنوی، اخلاقی و ارزشي را نیز به عنوان اصول اساسي مديريت خود حفظ کرده‌ واين مسئله موجب عنايات و توجهات خاص ‌خداوند متعال به ايران اسلامي در ‌‌گردنه‌های سخت بوده و ‌دستیابی آنان را به موفقیت‌هاي ناشدني ممكن كرده است.‌
کد خبر: 204351

وب گردی

وب گردی