تهران-ایسکانیوز،بازار: ریمل از مجموعه لوازم آرایش هایی است که در میان بانوان به شدت رواج دارد در حقیقت آرایش یک خانم بدون ریمل کامل نمی شود برخی ها حتی اگر آرایش هم نکنند بی شک از ریمل استفاده می کنند چرا که این ابزار موجب عادت در فرد می شود و مدام از آن استفاده می کند. ریمل در عین حال که فرد را بسیار زیبا می کند، می تواند ضررهایی را هم به سلامتی فرد وارد کند از سوی دیگر شما باید بدانید که از چه ریملی استفاده می کنید تا موجب نشود مژه های ریخته و به هم چسبیده شود. حال در این گزارش ما قصد داریم تا شما را با انواع ریمل ها و زیان های این ابزار به فرد آشنا سازیم.

درست انتخاب کنید و مراقب باشید

در حقیقت لوازم آرایش هر شش ماه یکبار باید تعویض شوند و پد پنکک و سایه هم باید بعد از یکبار استفاده دور ریخته شوند چرا که میروب درون انها رسوخ می کند و موجب می شود تا چشمان شما دچجار حساسیت های خفیف شوند.تا حد ممکن سعی کنید از لوازم آرایش خود استفاده کنید.این لوازم را حتی به دوستانتان قرض ندهید زیرا باعث انتقال باکتریها ومیکروبها وعفونت چشم می شود.قبل از اینکه به رختخواب بروید آرایش صورت و بخصوص چشم ها را پاک کرده و سپس بشویید چون مواد موجود دراین لوازم باعث  التهاب چشم میشود.

FwJ

عوارض استفاده از ریمل

انواع ناراحتی‌های چشمی از جمله سوزش، خارش، زخم‌شدن قرنیه، ریختن مژه‌ها و حتی نابینایی، از شایع‌ترین عوارض استفاده از ریمل‌های نامناسب در سراسر دنیا است.پوشاندن مداوم مژه‌ها با ریمل، جلوی رشد مناسب آن‌ها را می‌گیرد. ضمن اینکه مواد موجود در ریمل می‌توانند باعث خشک و شکننده‌شدن مژه‌ها هم شوند. اگر بیش از سه ماه از خرید ریملتان گذشته و محتوای قوطی خشک و چسبناک شده، آن را دور بیندازید، ولی اگر کمتر از سه ماه از خرید ریمل می‌گذرد، می‌توانید در قوطی محتوی ریمل را محکم ببندید و آن را برای چند ساعت قوطی دربسته را داخل آبجوش بیندازید تا مایع داخل آن دوباره نرم و قابل‌استفاده شود. اگر عادت به استفاده روزانه از ریمل دارید و نمی‌خواهید سلامت مژه‌هایتان به خطر بیفتد، حتما قبل از خواب مژه‌ها را با محلول‌های پاک‌کننده چشم و مژه، بشویید و تمیز کنید و سپس از یک ترمیم‌کننده مناسب مژه برای حفظ سلامت و شادابی آن‌ها استفاده کنید. صبح‌ها هم قبل از استفاده از ریمل، مژه‌ها را با کمی روغن بادام یا روغن نارگیل بدون‌بو، چرب کنید.

از چه ریملی استفاده کنیم؟

برخی ریمل ها به خاطر داشتن مواد شیمیایی و نگهدارنده باعث بروز حساسیت هایی همچون سوزش چشم، آبریزش و خارش می شوند. اخیراً از سوی وزارت بهداشت نظارت هایی در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی خصوصاً ریمل های ایرانی شروع شده است و تولیدکنندگان لوازم آرایشی موظف هستند تا در این تولیدات مواردی را رعایت کنند. حتی در مورد ریمل های خارجی هم شرکت های وارد کننده به شرطی می توانند جنس وارد کنند که مجوزهای لازم را داشته باشند و برای کسب اینگونه مجوزها این شرکت ها باید دقیقاً جزئیات اقلام وارد شده را از شرکت های سازنده برای وزارت بهداشت بگیرند یا این مواد آرایشی در آزمایشگاه های وزارت بهداشت تجزیه و آنالیز شوند و در صورتی که مواد مضری در تولید آنها به کار نرفته باشد توزیع می شوند. بنابراین هنگام خرید حتماً به برچسب وزارت بهداشت توجه کنید و فقط از جاهای معتبر و مطمئن خرید خود را انجام دهید.

چه برندی و چه قیمتی؟

در بازار قیمت ریمل از 3 هزار تومان شروع می شود تا 100 هزار تومان که توصیه می کنیم از ریمل های ارزان قیمت استفاده نکنید چرا که موجب ریزش مژه ها می شود. ریمل رولون با قیمت45هزار تومان یکی از بهترین برندهای ریمل به شمار می رود و ریمل دیور با قیمت 98 هزار تومان یکی از گران ترین و بهترین ریمل های بازار محسوب می شود.

 
کد خبر: 204417

وب گردی

وب گردی