تهران- ایسکانیوز: کتاب «100 پرتره از جهان پهلوان تختی» بهزاد شیشه‌گران که به همت انتشارات ایده به چاپ رسیده است، همزمان با نمایشگاه این آثار روز جمعه 10 بهمن ماه در گالری ایده رونمایی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ انتشارات ایده در راستای مجموعه کتاب‌های «100» خود که در راستای گردآوری آثار هنری و ترویج آرشیوسازی آثار هنری است، اقدام به انتشار کتاب «100 پرتره از جهان پهلوان تختی» بهزاد شیشه گران کرده است.

unnamed
این آثار که با تکنیک‌های مختلف هنری اعم از پاستیل، زغال، ترکیب مواد، گواش، کلاژ و... خلق شده‌اند با  محوریت موضوع پرتره‌های این پهلوان معاصر ایران، سعی در ارائه تصویری خلاقانه مبتنی با نگرش هنری بهزاد شیشه‌گران داشته است.
این کتاب علاوه بر 100 اثر هنری با موضوع تختی، با یادداشت‌هایی از جواد مجابی، عطا بهمنش، علی‌اصغر قره‌باغی، بابک تختی، بهزاد شیشه‌گران و آرش سلطانعلی همراه است.
مراسم رونمایی کتاب "100 پرتره از جهان پهلوان تختی" با سخنرانی آلبرت کوچویی منتقد هنری و مجری پیشکسوت رادیو و تلویزیون و با نمایش 16 اثر بهزاد شیشه‌گران در گالری ایده با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان برگزار خواهد شد.
بهزاد شیشه‌گران هنرمند طراح، نقاش، و گرافیست باسابقه؛ 11 نمایشگاه انفرادی و حضور در بیش از 100 نمایشگاه گروهی را در کارنامه هنری خود دارد. او که برگزیده اولین دوسالانه نقاشی کشور است، سالهاست به طراحی هنری مشغول است و طی چهار دهه اخیر پروژه «پوسترهای بدون سفارش» را با موضوعات مختلف اجتماعی و سیاسی خلق کرده است.
همچنین گالری ایده در سال‌های اخیر با پروژه‌های هنری «10» و «100» در راستای معرفی و فرهنگ آرشیوسازی آثار هنری اقدام کرده است که از این مجموعه‌ها می‌توان به کتاب «100 آگهی مطبوعاتی ایران» که سال گذشته عرضه شد، اشاره کرد.
مراسم رونمایی از کتاب «100 پرتره از جهان پهلوان تختی» ساعت 17 روز جمعه 10 بهمن خواهد برگزار می‌شود و نمایشگاه این آثار تا 22 بهمن‌ماه در گالری ایده واقع در خیابان خردمند شمالی، کوچه هیجدهم، شماره 26 ادامه دارد.
کد خبر: 204729

وب گردی

وب گردی