ایسکانیوز: رئیس جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه پیش از ترک دهلی‌نو به مقصد ریاض، بار دیگر تأکید کرد فشارها بر عربستان سعودی برای رعایت موازین حقوق بشر باید ادامه یابد.

باراک اوباما در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گفت: واشنگتن در مورد ارتباطش با عربستان سعودی باید بین حمایت از حقوق بشر و نیازش به این کشور در مبارزه با تروریسم توازن برقرار کند .

اوباما تأکید کرد مؤثرترین راه این است که در مورد رعایت حقوق بشر در عربستان سعودی «فشارهای پیوسته و استوار» به این کشور آورده شود.

باراک اوباما، روز سه‌شنبه به منظور ادای احترام به ملک عبدالله پادشاه فقید عربستان سعودی وارد ریاض شد و با ملک سلمان جانشین او دیدار و گفتگو کرد.

علاوه بر روابط و همکاری‌های دوجانبه، مسائل عمده جهانی، از جمله حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا علیه پیکارجویان گروه موسوم به داعش درعراق و سوریه، وضعیت یمن، برنامه هسته‌ای ایران و موضوع گفتگوی اوباما با ملک سلمان  بود.

جان کری وزیر خارجه، جان برنن رئیس سازمان اطلاعات مرکزی (سیا)، ژنرال لوید استین فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سوزان رایس مشاور امنیت ملی، تعدادی از نمایندگان کنگره از جمله جان مک کین و همچنین برخی از مقامات پیشین مانند جیمز بیکر و کاندولیزا رایس، وزرای پیشین امور خارجه  و چند تن از مشاوران امنیت ملی پیشین کاخ سفید، در میان هیات همراه رئیس جمهوری هستند.
کد خبر: 205110

وب گردی

وب گردی