تهران_ایسکانیوز: عضوکمیسیون تلفیق درمجلس،گفت: دولت به هیچ عنوان پیشنهادی درخصوص افزایش 30 درصدی قیمت آب و حامل های انرژی درسال 94نداده است.

عباس پاپی زاده،درخصوص افزایش 30 درصدی قیمت آب و حامل های انرژی در راستای تحقق درآمد ۴۸هزارمیلیارد تومانی از محل هدفمندی یارانه ها درسال 94،به ایسکانیوز،گفت: دولت به هیچ عنوان پیشنهادی درخصوص افزایش قیمت آب و حامل های انرژی نداده است.

عضوکمیسیون تلفیق درمجلس،تصریح کرد: هرگونه افزایش قیمت حامل های انرژی باید با در نظر گرفتن اثرات آن در لایه های مختلف اجتماعی باشد، متاسفانه در برخی موارد تصمیماتی گرفته و افزایش قیمت اتفاق افتاده اما نتیجه عکس آن مشاهده می شود.

پاپی زاده،با اشاره به پرداخت یارانه بیشتر به اقشار کم درآمد جامعه در راستای اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها،افزود: به عنوان مثال اگر قانون هدفمندی یارانه ها که هدف اصلی آن حمایت از اقشار کم درآمد جامعه است،با گرانی اخیر نان مقایسه کنیم،مشاهده می شود که حمایت از اقشار ضعیف جامعه به درستی انجام نمی شود.

وی،با بیان اینکه مصرف کنندگان اصلی نان در جامعه اقشار کم درآمد به ویژه کارمندان و کارگران هستند،ادامه داد: دولت اعلام به افزایش 30 درصدی قیمت نان کرد اما در نهایت نزدیک به 50 درصد قیمت نان افزایش پیدا کرد که دراین راستا فشار مالی شدیدی به اقشار ضعیف جامعه متحمل شد.

عضوکمیسیون تلفیق درمجلس،با بیان اینکه در ایران هرچه درآمد خانوار کمتر باشد به طبع مصرف نان بیشتر است،تصریح کرد: بیشترین گرانی و تورم نان درکشور بر دوش افرادی تحمیل شد که از سرانه درآمدی به شدت پایینی برخوردار هستند.
کد خبر: 206110

وب گردی

وب گردی