تهران- ايسكانيوز: سفیر کنونی ایران در سوئیس  به عنوان سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد منصوب شد.

غلامعلی خوشرو سفیر کنونی ایران در سوئیس (برن) به عنوان سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک منصوب شد.

پیش از این حمید ابوطالبی برای تصدی این سمت معرفی شده بود که برخی چهره های تند رو آمریکایی به علت مشارکت وی در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران مانع صدور ویزا به وی شدند.

غلامعلی خوشرو تحصیل کرده آمریکا بوده و مدرک دکترای خود را در رشته جامعه ­شناسی دریافت کرده است. او پس از بازگشت به ایران و در سالهای میانی دهه 60، به عنوان رئیس دانشکده روابط بین­ الملل وزارت امور خارجه تعیین می­گردد. او پس از آن به عنوان سفیر ایران در نیویورک منصوب می­شود و راهی ایالات متحده می­شود. خوشرو با معرفی خرازی به عنوان وزیر امور خارجه، به تهران باز می­گردد و به عنوان معاونت امور بین­ الملل وزارت خارجه مشغول خدمت می­شود.

خوشرو بلافاصله پس از روی کار آمدن احمدی نژاد و معرفی منوچهر متکی به عنوان وزیر امور خارجه، از این وزارتخانه می­رود و خود را زودتر از موعد بازنشسته می­کند. وی در طی هشت سال اخیر مقالات متعدد علمی و پژوهشی در فصلنامه­ ها، رسانه ­ها و جراید کشور به رشته تحریر درآورده است.

 

 
کد خبر: 206116

وب گردی

وب گردی