تهران-ایسکانیوز: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز پنجشنبه در پیامی به سیزدهمین کنگره حزب مردم سالاری گفت: تعدد احزاب که در قانون اساسی جمهوری اسلامی اصول و بندهای متعددی را به خود اختصاص داده فضا را برای مردمسالاری دینی باز می کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این پیام افزود : وجود احزاب متعهد در هر جامعه ای، به طبع خویش افکار و اندیشه های متعددی را خلق می نماید و تفکرات متنوع را در چارچوب قوانین عام شکل و سازمان می دهد و صاحبان آن تفکرات و احزاب، در تضارب آرا و گفتگوی سیاسی و فرهنگی به جامعیتی می رسند که می تواند نقشه راه مردم و مسئولین یک جامعه به سوی پیشرفت های همه جانبه و عاقبت بخیری در دنیا و آخرت شود.

هاشمی رفسنجانی در ادامه پیام خاطر نشان کرد : تعدد احزاب که در قانون اساسی جمهوری اسلامی اصول و بندهای متعددی را به خود اختصاص داده بن بست های موجود در حکومت های متعصب را می شکند و فضا را برای مردمسالاری دینی باز می کند و در این مسیر آنچه عاید جامعه و جوانان می شود، پایداری، پیروزی، پویایی، نشاط و سرزندگی سیاسی است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام خود یاد آور شد: می بینم که در جامعه اسلامی ایران احزاب موجود با همه محدودیت هایی که دارند، چگونه از ذات اسلامی نظام که همانا «یستعمون القول و یتبعون احسنه» است، دفاع می کنند و نمی گذارند تک صدایی، مردم و جامعه را نا امید و مایوس کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیام خود ضمن تشکر از زحمات همه کسانی که در جهت نهادینه کردن تحزب در کشور تلاش می کنند، افزود : برگزاری کنگره حزب مردمسالاری نیز در جهت شناسایی نکات مثبت و منفی و تقویت فرهنگ اسلام به آرا و نظرات دیگران است و امیدوارم نتایج این کنگره، فراتر از حزب، به جوانان و جامعه هم برسد که تاکید اسلام عزیز است.

 
کد خبر: 206412

وب گردی

وب گردی