تهران – ایسکانیوز: تیم گینه با قرعه کشی توانست از سد تیم مالی بگذرد و به عنوان تیم دوم گروه D رقابت های جام ملت های آفریقا جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی را به دست بیاورد.

رقابت های جام ملت های آفریقا که این روزها در گینه استوایی در حال برگزاری است روزهای به نسبت مهیجی را سپری می کند. بامداد پنج شنبه و پس از انجام بازی های گروه D این رقابت ها بود که مشخص شد «پرتاب سکه» (قرعه کشی) باید تکلیف یکی از تیم های صعود کننده از جام را مشخص کند.

در واقع در این گروه تیم ها تا قبل از انجام بازی آخر همگی دو امتیازی بودند و خطر حذف همه را تهدید می کرد. در نهایت ساحل عاج کامرون را برد و به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شد ولی بازی تیم های گینه و مالی باز هم به تساوی یک – یک رسید تا این دو تیم همه چیزشان مساوی شود؛ امتیاز، تفاضل گل و تعداد گل های زده!

در نهایت کمیته برگزاری جام ملت های آسیا تصمیم گرفت با اعمال قرعه یکی از این دو تیم را به عنوان برنده راهی بازی مرحله یک چهارم نهایی کند! اتفاقی نادر که در  رای به صعود تیم گینه از این گروه داده شد و مالی حذف شد. در واقع در قرعه کشی اسم تیم گینه از گوی بیرون آمد و این تیم به لطف شانس بیشتر حالا باید روز یکشنبه در یک چهارم نهایی به مصاف تیم غنا برود.

 
کد خبر: 206685

وب گردی

وب گردی