اگر حضرت امام با رفراندوم مخالف بود در قانون اساسی آورده نمی شد/پایداری ها در هشت سالی که دولت را در اختیار داشتند کارنامه قابل قبولی نداشتند/ اصولگراهای معتدل و خردورز باید تکلیف خودشان را با روش های پایداری روشن کنند

تهران - ایسکانیوز: موسوی لاری وزير کشور دولت اصلاحات در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه آیا امکان وحدت میان جناح اصولگرا و جبهه ی پایداری برای کسب حداکثری کرسی های مجلس وجود دارد یا خیر؛ گفت: اصولا هر جریان سیاسی خواهان حضور حداکثری در عرصه ی قدرت هستند.
وی افزود: آقایان در جناح اصولگرایی یک بار چوب همراهی با جبهه ی پایداری را خورده اند، البته جریان پایداری بخشی از اصولگرایی است و این طور نیست که اصول گراها و پایداری ها را بتوان جدا کرد.

موسوی ادامه داد: پایداری ها در هشت سالی که دولت را در اختیار داشتند کارنامه قابل قبولی نداشتند.

وی گفت: اصولگراهای معتدل و خردورز باید تکلیف خودشان را با روش های پایداری روشن کنند، اگر کارنامه آنها را موفق می دانند باید با آنها همراه شوند، و اگر ناموفق می دانند باید عقلای اصولگرا راه خود را از آنها جدا کنند، البته من قبول دارم که پایداری ها هم اصولگرا هستند.

وزیر کشور دولت اصلاحات در ادامه گفت: جامعه مسیر خودش را انتخاب کرده است و این عقلای اصولگرا هستند که بايد تصميم بگيرند، بايد ديد كه  به عقلشان رجوع میکنند یا به احساساتشان.

موسوی لاری در پاسخ به این سوال که آیا امام با رفراندوم مخالف بود یا خیر گفت: اگر حضرت امام با این امر مخالف بود در قانون اساسی آورده نمی شد.
وی در پایان گفت: آن چیزی که در قانون اساسی آمده است امضای همه ی مراجع تقلید و شخص حضرت امام را در بر دارد، بنا بر این نمی توان آن را غیر شرعی قلمداد کرد.

این در حالی است که چندی پیش جعفر شجونی در گفت و گو با ایسکانیوز رفراندوم را امری غیر قانونی و غیر شرعی دانست و معتقد بود که امام خمینی (ره) هم با رفراندوم مخالف بود .

 
کد خبر: 206860

وب گردی

وب گردی