علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در آستانه سومین سوال از سوی مجلس قرار گرفته و در صورت طرح این سوال بار دیگر کارت زرد مجلس را دریافت می کند. اصرار نمایندگان بر طرح سوال های پی در پی، عدم موافقت هیات رئیسه برای اعلام وصول درخواست استیضاح اوست. لذا با استفاده از راهکاری دیگر، نمایندگان در پی به استیضاح کشاندن فانی و در نهایت برکناری او از وزارت آموزش و پرورش هستند.

تهران-ایسکانیوز: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین مشکلات مجلس با فانی، عدم اجرای ماده 17 برای استخدام نیروهای حق التدریس و شرکتی است. اما واقعیت اینست که وزیر آموزش و پرورش منابع مالی برای اجرای این ماده را ندارد.

قاسم احمدی لاشکی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز تاکید کرد: فانی نیروی کارکشته ای در آموزش و پرورش است و صفر تا صد آموزش و پرورشی است. وزارت آموزش و پرورش و قوانین این وزارتخانه طی سالهای اخیر تغییرات زیادی داشته و امروز ساماندهی به ساختار این وزارتخانه کار سخت و سنگینی است.

وی ادامه داد: فانی به تنهایی نمی تواند از عهده مشکلات موجود در این وزارتخانه بر بیاید. لذا در این شرایط دولت باید به کمک او بیاید و همانطور که هاشمی وزیر بهداشت را کمک کرده و در نهایت موفقیت های بزرگی در این حوزه به دست آمده، باید از فانی نیز حمایت کند.

نماینده مردم در مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش از سوی نمایندگان به هیات رئیسه داده شده ، اما هیات رئیسه موافقت نکرده است. به همین خاطر نمایندگان با طرح پی در پی سوالات او را به استیضاح نزدیک می کنند. هم اکنون نیز بعد از دومین کارت زرد فانی، سوالات متعدد دیگری در کمیسیون از او در حال جمع آوری است که در صورت طرح این سوال و دریافت کارت زرد سوم، آقای وزیر استیضاح می شود.

قاسم احمدی در پایان اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و واقعیت هایی که فانی اعلام کرد، امیدوارم که دوستان کمی صبور باشند و دولت نیز از وزیر آموزش و پرورش حمایت بیشتری کند. چراکه او شخصیت ممتازی است که سالها تجربه داردو بعید نیست سومین سوال او را از میدان خارج کند.
کد خبر: 207343

وب گردی

وب گردی