ایسکانیوز: روزنامه واشنگتن‌پست  در گزارشی نوشت، آژانس اطلاعات و امنیت ایالات متحده آمریکا  و سازمان اطلاعات اسرائیل-موساد-  در توطئه ترور عماد مغنیه، فرمانده حزب‌الله در جریان انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه در سال 2008 دست داشتند.


روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از مقام‌های سابق اطلاعاتی نوشت: آژانس جاسوسی آمریکا (سیا) و آژانس جاسوسی اسرائیل (موساد) با یکدیگر همکاری کرده و عماد مغنیه، فرمانده حزب‌الله را در 12 فوریه 2008 در جریان یک عملیات بمب‌گذاری ترور کردند.


این بمب که توسط آمریکا ساخته شده و در ایالت کارولینای شمالی آزمایش شده بود، توسط عوامل موساد که در تل‌آویو بودند به صورت کنترل از راه دور منفجر شد. این بمب در زاپاس خودرو مذکور جاسازی شده بود.


 یکی از مقام‌های سابق اطلاعاتی آمریکا به این روزنامه گفت: فرایند ترور عماد مغنیه از پیش تعیین شده بود، آمریکا می‌توانست مانع آن شود و از انجام عملیات جلوگیری کند اما این کار را نکرد.


 بنا بر گزارشی که توسط روزنامه واشنگتن پست نوشته شده، مقام‌های ارشد آمریکایی از جمله دادستان کل، رئیس اطلاعات ملی آمریکا و مشاوره امنیت ملی این کشور می‌توانستند از انجام ترور عماد مغنیه جلوگیری به عمل آورند.


 مقام‌های سابق آمریکایی که با این روزنامه صحبت کردند، گفتند: عماد مغنیه به صورت مستقیم در مسلح کردن و آموزش عملیات ادعایی حزب‌الله در عراق دست داشته است.


 یکی از مقام‌های سابق اطلاعاتی آمریکا با اشاره به این عملیات‌های ادعایی گفت: آنها به انجام عملیات در عراق می‌پرداختند. تصمیم برای ترور عماد مغنیه از آنجا اتخاذ شد که ما می‌دانستیم او تهدیدی مداوم برای آمریکایی‌ها محسوب می‌شود.


گفتنی است آژانس اطلاعاتی آمریکا در این باره تاکنون به اظهارنظر نپرداخته است.

کد خبر: 207810

وب گردی

وب گردی