ایسکانیوز-فکر می کنید بزرگترین حسرت بیل گیتس در زندگی خود چیست؟احتمالا شما این گونه پاسخ می دهید:"چرا پخش کننده موسیقی مایکروسافت شکست خورد،‌ای کاش وقت بیشتری را صرف طراحی ویندوز هشت می کردیم و یا افسوس که ایکس باکس نتوانست بر پلی استیشن پیروز شود.

ولی باید گفت جواب ، هیچ کدام از عبارات بالا نیست. بزرگترین حسرت بیل گیتس در زندگی، یاد نگرفتن یک زبان خارجی است.

او در طی جلسه پرسش و پاسخ که در روز چهارشنبه برگزار شد، یادگیری یک زبان به جز انگلیسی را بزرگترین آرزو و حسرت خود عنوان کرد.
او گفت:"وقتی به یاد می آورم که زبانی جز انگلیسی بلد نیستم،‌خودم را همانند یک احمق تمام عیار می بینم. در دوران دبیرستان برای مدت کوتاهی لاتین و یونانی را خواندم و حتی با نمرات بالا آن دروس را گذراندم، اما آرزو می کنم که ای کاش به یادگیری آن ها ادامه می دادم و یا فرانسوی،آلمانی و یا عربی نیز می آموختم."

بیل گیتس که از دیدگاه مجله فوربز،‌ثروتمندترین مرد زنده جهان است، بزرگترین آرزوی خود را یادگیری زبان فرانسه می داند، زیرا به گمان او یادگیری زبان فرانسه به مراتب از یادگیری زبان آلمانی، عربی و یا چینی آسان تر است.

براساس تحقیقات آژانس کار آمریکا در سال 2009،سی و یک درصد از مدیران اجرایی ساکن ایالات متحده، به دو زبان و در حدود بیست درصد آنان به سه زبان مسلط هستند.

 
کد خبر: 208623

وب گردی

وب گردی