ایسکانیوز: یکشنبه کره شمالی اعلام کرد آمریکا دعوت این کشور مبنی بر فرستادن یک تن از مقامات ارشد خود به پیونگ یانگ را رد کرده است.

700
به گزارش رویترز، پیونگ‌یانگ واشنگتن را متهم کرد که می‌خواهد کره شمالی را در مورد به بن‌بست رسیدن مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای در این کشور مقصر جلوه دهد.
هفته گذشته «سونگ کیم»، دیپلمات ارشد آمریکایی با مقامات ارشد کشورهایی که عضوی از مذاکرات شش جانبه هستند در پکن و توکیو دیدار کرد و در این دیدار اعلام کرد: « وقت آن فرا رسیده است که کره شمالی جدیت خود را در پایان بخشیدن به برنامه‌های هسته‌ای نشان دهد.»
خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از یک مقام وزارت خارجه این کشور که نامش فاش نشده، اعلام کرد: هنگامی که کیم سونگ تمایل خود را برای دیدار با همتای کره شمالی در جریان سفر به آسیا اعلام کرده بود، از او  برای سفر به پیونگ یانگ دعوت کردیم. ولی آمریکا با رد این دعوت، سعی دارد تا کره شمالی را به خاطر به بن بست کشاندن این مذاکرات، سرزنش کند. آمریکا به دنبال منحرف کردن افکار عمومی است.
کیم سونگ روز جمعه در پکن تاکید کرد که واشنگتن برای تعامل، گفتگوی سازنده با کره شمالی در خصوص خلع سلاح هسته‌ای، آماده است.با وجود آن، او  اشاره ای به سفر احتمالی به کره شمالی یا دعوت پیونگ یانگ برای مذاکره نکرده است. سفارت آمریکا در سئول نیز در این خصوص موضع گیری نکرده است.
وزارت خارجه آمریکا نیز این مساله را تکذیب کرده است که آمریکا و کره شمالی تصمیمی برای برگزاری یک نشست داشته‌اند.
کد خبر: 208906

وب گردی

وب گردی