ایسکانیوز: دولت جدید یونان در حال مذاکره با رهبران کمیسیون اروپایی و بانک مرکزی اروپا درخصوص بدهی‌های این کشور است.
بر اساس گزاشها از بروکسل، آلکسی سیپراس، رهبر حزب مخالف ریاضت اقتصادی سیریزا که در اواخر ماه ژانویه و پس از انتخابات در یونان به نخست‌وزیری رسید، به گرمی از سوی ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی، مورد استقبال قرار گرفت.
همزمان یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان، گفته است که وی با رئیس بانک مرکزی اروپا در فرانکفورت مذاکرات "مثبتی" داشته است.
واروفاکیس مایل است مقامات بانک مرکزی اروپا را متقاعد کند تا بازپرداخت بدهای یونان را به عملکرد اقتصادی این کشور مرتبط کند به این ترتیب که با رشد بیشتر اقتصاد یونان، این کشور بهره بیشتری پرداخت کند.
روزنامه "فاینیشال تایمز" به نقل از مقامات رسمی که در مذاکرات دخیل بوده‌اند گزارش کرده است که بانک مرکزی اروپا با محور اصلی طرح وزیر دارایی یونان و کسب حدود ۱۰ میلیارد یورو از طریق فروش اوراق قرضه کوتاه مدت، مخالف است.
پیشتر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، لغو یا کاهش بدهی‌‌های یونان را رد کرده و گفته بود که بانک‌ها و وام‌دهندگان تا الان هم بخش‌ زیادی از بدهی‌های این کشور را بخشیده‌اند.
به گزارش بی بی سی، با وجود این خانم مرکل در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های آلمان گفت که همچنان خواهان ماندن یونان در حوزه پول واحدی اروپایی - یورو - است.
در حال حاضر یونان در مجموع ۳۱۵ میلیارد یورو - معادل ۱۷۵ درصد تولید ناخالص ملی این کشور - بدهکار است.
کد خبر: 212582

وب گردی

وب گردی