تهران-ایسکانیوز،بازار/ ناخن همیشه برای زنان امر مهمی در زیبایی بوده و آنان معتقدند که یک زن هیچ گاه نباید اجازه دهد که ناخن هایش فرم بدی بگیرند از این رو همواره از آن ها مراقب می کنند اما اینروزها کاشت ناخن در میان بانوان بسیار رواج پیدا کرده و اکثرا به این روش گرایش پیدا می کنند. حال ما در این گزارش سعی داریم تا شما را با نکات مهم در مورد کاشت ناخن آشنا سازیم.

کاشت ناخن چیست؟

كاشت ناخن در زمانی حدود 2 ساعت انجام می‌شود. برای این منظور سطح ناخن به وسیله سوهان‌های برقی تا جایی كه تنها لایه بسیار نازكی از ناخن باقی بماند تراشیده می‌شود تا وقتی از ژل یا پودرهای مخصوص برای فرم دادن به ناخن استفاده می‌كنند، ظاهری برجسته نداشته باشد.

در حقیقت افراد فقط یکبار ناخن خود را می کارند و هر ماه بسته به نوع رشد ناخن های فرد باید به سراغ ترمیم بروند از این رو می توان گفت که کاشت ناخن هزینه ی سنگینی را هم به همراه دارد.

download

عوارض کاشت ناخن

در واقع استفاده از ناخن‌های مصنوعی و كاشت ناخن، عوارضی همچون عفونتهای معمولی و قارچی، درماتیت (اگزمای تماسی) تغییر شكل صفحه ناخن، شكنندگی و حتی از بین رفتن صفحه اصلی ناخن را به دنبال خواهد داشت.  همچنین استفاده طولانی مدت از ناخن‌های كاشته شده از آماده مصرف گرفته تا ناخن‌های كاشته شده برای استفاده طولانی مدت می‌تواند باعث واكنش‌های دردناك و شدید شامل عفونت پوست اطراف ناخن‌ها و شل شدن ناخن‌ها شود.

با این وجود اگر بانوان اصراری برای استفاده از ناخن‌های مصنوعی وجود دارد، این ناخن‌ها هر 3 ماه یك بار برداشته شوند و اجازه داده شود تا ناخن‌های طبیعی استراحت كنند.

از سوی دیگر پوشاندن ناخن‌ها به وسیله چسب به دلیل وجود آكریلات در تركیبات آنها از لحاظ طبی و پزشكی عوارضی نظیر پوسته‌ریزی، تغییر بافت ناخن و عفونت‌های قارچی به خصوص كاندیدا را به وجود می‌آورد و به جز در افرادی كه بافت ناخن در آنها به دلیل ژنتیكی یا بیماری از بین رفته است ، توصیه نمی‌شود.

تزئین ناخن ها

کاشت ناخن یک طرف و تزئین آن یک طرف دیگر چرا که برای بانوان به شدت اهمیت دارد و این تزئین از فرنچ و مانیكور پتیكور و پانچ ناخن گرفته تا لاك و استمپ ناخن. اما پانچ ناخن دست و پا نیز روش جدیدی است كه امسال مورد توجه قرار گرفته است بدین صورت كه پس از سوراخ كردن ناخن، آویزی را بر روی آنها می‌گذارند كه بسته به سلیقه افراد از یك نگین كوچك تا آویزهایی به شكل قلب، ستاره و... با زنجیرهای نازك به ناخن متصل می‌شوند.

هزینه های کاشت ناخن

کاشت ناخن در عین حال بسیار پر هزینه است و قیمت کاشت بستگی به منطقه ی آن سالن دارد. در حقیقت سالن های شمال شهر از 100 هزار تمان به بالا برای کاشت دریافت می کنند و هزینه ی ترمیم هم معمولا از 40 تا 50 هزار تومان است اما در نواحی مرکز شهر این قیمت ها به مراتب پایین تر می آید.

 
کد خبر: 222378

وب گردی

وب گردی